Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Уул уурхай төмөр замын дэд бүтэцтэй шууд холбоотой

Уул уурхайг төмөр замын дэд бүтцээс нь салгаж яриад эхэлбэл дахиад болохоо байна

Ч.Сүрэнхорлоо: Уул уурхайг төмөр замын дэд бүтцээс нь салгаж яриад эхэлбэл дахиад болохоо байна

Төмөр замын инженерүүдийн нэгдсэн холбооны Ерөнхийлөгч Ч.Сүрэнхорлоотой уул уурхайг түшиглэн баригдах төмөр замын ажлуудад Монголын төмөр замчдыг оролцуулах болон Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын асуудлаар ярилцлаа.

-Ганц УБТЗ-аар төмөр замыг төсөөлдөг бидэнд уул уурхайн төмөр зам гэсэн шинэ ойлголт бий боллоо. Та төмөр замчин хүний хувьд цаг үеийн энэ асуудалд өөрийн байр сууриа хэлэхгүй юу?

-Монголын уурхайчид ТЭЗҮ-гээ хийгээд, уурхайгаа байгуулаад өөрсдөөс шалтгаалах бүхнээ хийчихлээ. Одоо тээвэрлэлт дээрээ гацчихаад байна. Тэд биднээс төмөр зам л нэхээд байна. Төмөр замгүйгээр уул уурхайн баялгийг тээвэрлэнэ гэж байхгүй шүү дээ. Энэ ажлыг анхнаас нь буруу эхлүүлчихсэн нь өнөөдөр жинхэнэ саад болж байна. Мэдээж санхүү мөнгө, гадна дотны нөлөө байгааг үгүйсгэхгүй. Гэхдээ одоо бол яаралтай төмөр замаа барьж эхлэх ёстой. Хоорондоо хэрэлдэж суухын оронд, бэлтгэгдсэн 15 мянган төмөр замчин, яг одоо ажиллаж байгаа төмөр замын 450 инженерийнхээ хүчийг ашиглах ёстой. Төмөр замын холбоодууд нэгдсэн. Тэднийхээ хүчийг ашиглавал уул уурхайн төмөр замыг хурдан хугацаанд барих бололцоо бий.

-Төмөр замчдын хүчийг ашиглах байтугай төмөр зам тавих эсэх нь ч тодорхойгүй байлаа?

-Манайх төмөр зам барих гээд ч байгаа юм шиг, үгүй ч юм шиг тодорхойгүй байдалтай 6, 7 жил явсан. Төмөр замын талаар мэдлэггүй хүмүүс үү, эсвэл мэдсээр байж өөр ажил хийгээд байв уу гэдэг асуудал бий. Өнөөдөр салбарын ажил яван явсаар улс төрийн асуудал болж хувирсан. Одоо 40, 50-аад оны үе шиг биш шүү дээ. Шинжлэх ухаан, техникийн дэвшил нэвтрээд бүх тоног төхөөрөмж автомат болчихсон, хурдан хугацаанд хийх боломж бүрдсэн энэ үед зарим хүн зориуд төмөр зам гэж огт өөр тээврийн салбар байдаг аятай юм ярьж, нийгэмд буруу зөрүү ойлголт үүсгээд байна л даа.

-Тавантолгой ордыг төмөр замаас нь салгаж ойлгох ёстой гэсэн бодолтой зарим хүн бий. Орд нь тусдаа, тээвэр нь тусдаа байх ёстой юу?

-Тэгэж бодож ёстой болохгүй. Уул уурхайг төмөр замын дэд бүтцээс нь салгаж яриад эхэлвэл яг өнгөрсөн 6 жил шиг дахиад болохоо байна. Энгийнээр тайлбарлавал, төмөр замын ул шороог тусад нь, дохиолол холбоог нь нэг хэсэг хүмүүс, өртөө зөрлөг депог нь бас өөр хүмүүс хийчихье гэвэл юу болохов. Мөнгө чинь ч хүрэхгүй. Иж бүрнээр нь заавал уурхайтайгаа уяж хийж гүйцэтгэх ёстой. Уурхайнууд төмөр зам явахгүй болохоор аргаа бараад ахин дахин ачиж буулгадгаа ядаж больё, боомтын ч атугай төмөр замтай болъё гээд боомтын төмөр зам гээчийг барихаар болсон.

-Төмөр замч хүний хувьд энэ шийдвэрийг та юу гэж харж байна?

-Гашуунсухайтын хилийн төмөр зам гэж 80 сая долларын өртөгтэй 18 км төмөр зам барихаар шийдсэн. Гэтэл бас Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр зам гэж өөр төсөл яваад байна. Мэдээжээр Тавантолгой-Гашуунсухайт-Ганцмод чиглэлд төмөр зам тавьчихвал одоо яригдаж байгаа өртөг 30 хувь хэмнэгдэж, өнөөдрийг хүртэл ярьсан бүх том проблем шийдвэрлэгдэнэ. Нарийн тойрог ихтэй, 30 метрийн өндөртэй 6-7 км гүүр бүхий дэлхийн том гигантуудын хийдэг ажлыг хийх гэж хөрөнгө мөнгө зарж суухын оронд нэг цогц болгож сэтгэвэл уртынх нь хэмжээ богиносно. Нөгөөх өндөр гүүрүүд байхгүй болно. Улстөрчид төмөр замын ажилд хутгалдахаар юу болдгийг харуулсан сонгодог жишээ энэ л юм.

-Та энэ шийдвэрийг гаргасан хүмүүст юу хэлэх бол?

-Төрийн гурван өндөрлөг маань нэг бодолтой байж, нэг чиглэл рүү харж чаддаг байгаасай. Шийдвэр буруу гарснаас болж техникийн өөр өөр шийдлүүд гарч ирээд, тэр шийдлүүд нь өртөг үүсгэж байна. Цаашид ингэсээр байвал энэ улсын чинь эдийн засаг унана.

-2010 онд хувийн хэвшлийнхэн төмөр зам барих эрх аваад ажлаа эхэлсэн байсан. Гэтэл энэ зөвшөөрлийг төр цуцалж, нарийн царигаар төмөр зам тавихгүй гээд нийгэм даяараа хэлэлцсэн цаг саяхан юм даа?

-Монголын анхны төмөр зам чинь Налайхын уурхайгаас ТЭЦ-1 рүүгээ татсан нарийн царигийн төмөр зам байсан юм шүү дээ. Анхны нүүрсээ нарийн царигаар тээвэрлэж байсан гэсэн үг. Дараа нь Наушк-УБ-Замын-Үүд чиглэлд, тэр байтугай Монголын хилээс Хятадын Жининь хүртэл 380 км тээвэрлэлт оросууд хийж байсан үе ч бий. Маш олон өртөө зөрлөгтэй, транзит тээвэр хийгддэг өндөр ачаалалтай өргөн төмөр зам ашиглаж байсан үе бий. Энэ бол түүх. Одоо бол хувийн хэвшлийнхэн ердөө л уурхайн төмөр зам барьж ашиглая гэж хүссэн. Уурхайдаа бол төмөр зам зардалтай, тээвэрлэлтийн зардал гээд гараад ирдэг эд л дээ. Гэтэл төмөр зам барихыг нь болиулсан. Манай улс чинь шууд далай руу гарцгүй учраас төмөр замын тээвэрлэлт маш чухал. Тавантолгойгоос Гашуунсухайт чиглэлд тавигдаж байгаа төмөр замын далангийн ажилд л гэхэд одоогоор 160 сая ам доллар зарсан байна. Гэтэл нийт ажлын ердөө 20-30 хувьд хүрэхгүй ажил хийгдэж. Төмөр зам тавих гэж мунгинаж байтал өнөөх нүүрснийх нь үнэ унаад, доошоогоо талийж өглөө. 6, 7 жил маргалдаж байхын оронд, төмөр замаа барьчих байсан юм гэж халаглах хүн олон байгаа гэдэгт би итгэж байна. Гэхдээ өнөөдөр халаглаж суухын оронд Монголын төмөр замчид 267 км төмөр замыг жил хагасын дотор барьчихна гэдгийг би хэлмээр байна. Шэньхуатай өрсөлдөөд байгаа юм биш, бид барьж л орхино. Нэг зүйлийг ойлгох хэрэгтэй. Автозамыг бол барьчихаад ашиглалтыг нь өөр компанид өгөөд дараа нь хэл ам гардаг. Харин төмөр зам бол дараа нь ашиглалтаа өөрсдөө хариуцдаг учраас өөрийгөө хуурна гэж байхгүй, өөрөө өөртөө шалгалт тавьдаг салбар байгаа юм.

-Төмөр зам барихыг эсэргүүцдэг хүмүүс тэрбумын ашигтай төмөр замаа хамтарсан консорциумд өгөх гээд байгаа тухай ярьж байна?

-Техникийн ямар нөхцөл сонгохоос их зүйл шалтгаалж ашиг нь яригддаг. Жишээ нь, манай УБТЗ бол зардалтай зам. Хүний гараар, бараг хоригдлуудын хүчээр шахуу барьсан 60, 70 жил насалсан зам. Энэ зам яагаад ашиггүй байна гэхээр ихэнхдээ уруудаад, өгсүүлээд, тойруулаад машин явдаг зам шиг барьчихсан юм. Үнэн хэрэгтээ өнөөдөр зам гэдэг чинь эгц шулуун байх тусам хамгийн өндөр ашигтай байдаг байхгүй юу. Тэгэж барихын тулд уулыг сэтэлнэ, замыг нь тэгшилнэ гээд маш их ажлууд гардаг. Өртөг өндөр ч ашгаа хурдан нөхөх бололцоотой. Уул уурхайн ачааг тээхэд зориулсан хүнд даацын төмөр замаас тэрбумын ашиг олно гэж ямар тооцоо, судалгаан дээр яриад байгааг асуумаар байна. Мэргэжлийн зүйлийг тооны машин товшдог хүмүүс ярьж болохгүй, энэ чинь хутган үймүүлэгчдийн бодож байгаагаас тэс өөр салбар. Зардалтай л байхгүй юу.

-Тавантолгой ордод хөрөнгө оруулагчидтай хийх хэлэлцээ үзэглэхийн даваан дээр зогслоо. Та үр дагаврыг хэрхэн харж байна?

-Гаднаас өөр өөрсдийн ашиг сонирхол бүхий хоорондоо булаацалддаг юм битгий хий гэж хэлмээр байна. Нэг хараатай, нэг зорилготой бай. Тавантолгойн асуудлаар олон жил маргалдаж, маш их хугацаа алдлаа. Одоо нэг өдөр ч алдах эрх байхгүй. Хойтон жилээс Чингис бондын төлбөрийг төлж эхэлнэ. Хойч үеэ асар их өртэй үлдээвэл хараал, ерөөлтэй юм болно. Тэгээд ч төмөр замын тухайд улс угаасаа менежмент хийж чадахгүй гэдгээ хангалттай нотоллоо. Төр өөрөө хийнэ гээд, хийх гэж байсан хүмүүсээс авсан. Барьж чадахгүйгээ хангалттай харууллаа. Ер нь хувийнхан найм хэмжиж байж ганц огтолдог байхгүй юу. Манай төрийнхөн найман тал руугаа харсан байна. Өөр өөр ашиг сонирхол юуг ч бүтээхгүй.

-УИХ Тавантолгойн асуудлыг дахин хэлэлцэх нь?

-УИХ өнгөрсөн намрын чуулганаар ярилцаад, Засгийн газартаа Тавантолгойн асуудлыг шийдэх эрхийг олгочихоо биз дээ. Нэгэнт байгуулсан Засгийн газартаа итгэхгүй байгаа нь буруу. Ч.Сайханбилэг Ерөнхий сайд телевизээр их зөв юм ярьсан, бид дэмжиж байгаа. Хамгийн гол нь УИХ-ын гишүүд энэ бодлогыг өөр өнцгөөс яриад байхаар би маш их гайхаад байна. Засгийн газар чинь эрх биш шийдвэрийнхээ өмнө хариуцлага хүлээнэ шүү дээ. Coal Mongolia хурал дээр бүх л оролцогчид энэ хамтарсан консорциумаас өөр гарц одоохондоо харагдахгүй байгааг хэлсэн. Энэ бол мэргэжлийн хүмүүсийн үг. Үүнээс өөр ямар шалтаг шалтгаан хэрэгтэй гэж? Улс төрчид энд хутгалдаж болохгүй, тэгвэл цаашаа явах ч үгүй.

-Энэ гэрээ гацвал ямар байдал үүсэх бол? Таны бодлыг сонсъё.

-Энэ төсөл хэрэгжихгүй бол бид өрөнд унана. Олж ирсэн мөнгөө дуусгачихлаа. Төлбөр ялбар хийх хугацаа чинь эхлэх гэж байна. Тэгээд ч Монголд хөрөнгө оруулъя аа гээд ирсэн хөрөнгө оруулагчдаа толгой дараалан үргээж байна. Энэ нь бүр сүүлдээ зуршил боллоо. Ингэж ингэж сүүлдээ олон улсын өмнө маш эвгүй байдалд орж, нэр хүндээ алдана шүү. Төмөр замын тухайд л жишээлье. Хөрөнгө оруулалтаа алдвал бид яах вэ? Манай УБТЗ олон сая тонн нүүрс тээвэрлэж чадахгүй. Техникийн боломж нь тийм юм. Хятадууд нүүрс авъя гээд боомт гарцуудаа заагаад өгчихөөд байхад бид дотроо үнэхээр хэл амаа ололцохгүй, ард түмнээрээ асуудал руу хуйларч байна. Улс төрчид улс төрөө л хий, зориуд ингэж талцуулах нь үндэснийхээ эрх ашгийн эсрэг үйлдэл юм.

-Та Тавантолгой төсөл эхэлчихвэл ямар үр ашиг авчирна гэж харж байна?

-Үнэхээр Тавантолгой төсөл эхэлчихвэл гурван жилийн дараа л гэхэд бид сайхан амьдрах боломжтой. Энэ 76 гишүүн чинь эрхбиш монгол хүмүүс байна даа. Улс төржиж болно, хувийн эрх ашигтай байж болно. Гэхдээ улс орноо бодох байлгүй. Энэ төслөөс өөр гарц бидэнд байхгүй. Хувийн хэвшлийнхэн тооцоолсон төлөвлөснөөрөө яваасай гэж хүсч байна.

-Их л өртэй ширтэй компани гэж Энержи ресурсыг ярих юм. Та энэ яриаг яаж хүлээн авч байна?

-Амь аргацаасан хувийн жижигхээн үйлдвэрийн тухай яриад байгаа юм биш шүү дээ. Ухаа худаг бол маш өндөр технологитой, хамгийн сүүлийн үеийн өндөр хүчин чадалтай үйлдвэрүүд барьж байгуулсан. Үр ашгийг нь үзэхгүй ингээд хаагаад байвал ганц компани төдийгүй Монгол улс өрөнд унана. Нэг номерт Гашуунсухайтын төмөр замыг барих ёстой. Ухаантай хүмүүс эхлээд дэд бүтцээ барьдаг. Бараг уурхайгаа эхлэхээс өмнө төмөр замаа барих ёстой байсан. Бид арал дээр гэр барьчихаад гарч явж чадахгүй байдалтай байна. Ер нь төмөр замын төслийг гацаасан хүмүүс бол дэндүү эх оронч биш. Би бодоод учрыг нь олохгүй байгаа юм. Сайншанд, Дорнийн талд ийм их мөнгөөр, ийм их шороо овоолоод, ямар ч ашиггүй юм хийгээд олон компанийг хөлдөө чирсэн хүмүүсийг өнөөдөр хэн ч ярихгүй байна. Ард түмний өмнө гэмт хэрэгтнийг гаргаж ирэх ёстой.

Уул уурхай төмөр замын дэд бүтэцтэй шууд холбоотой
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
"Занаду Майнз" компани "Сант Толгой"-гоос зэсийн өндөр агууламжтай шинэ бүс илрүүлснээ зарлалаа

 "Занаду Майнз” компани энэ оны 9 дүгээр сард "Сант толгой” төслийн ...

Өнөөдөр, 10:33
Өнөөдөр, 10:25
Өчигдөр, 17:02
2NE1 хамтлагийн тоглолтыг үзэх хос тасалбарын азтан тун удахгүй тодорно

  Голомт банк 0-22 насны харилцагчдадаа зориулсан GenZ Loyalty аяныг ...

Өчигдөр, 16:54
“Эрдэнэс Монгол” нэгдэлд хэрэгжих дараагийн реформыг дэмжлээ

 Засгийн газрын ээлжит хуралдаан 2024 оны арваннэгдүгээр сарын 20-нд ...

2024 оны 11 сарын 20, 17 цаг 42 минут
2024 оны 11 сарын 19, 21 цаг 24 минут
Goldman Sachs: Алтны үнэ 2025 он гэхэд унц нь $3000 болж шинэ дээд түвшинд хүрнэ

 Алтны үнэ 2025 он гэхэд унц нь 3000 ам.доллар болж, шинэ дээд ...

2024 оны 11 сарын 19, 14 цаг 54 минут
Д.Далайжаргал: Бид Монголд анх удаа уран олборлож, экспортолно

 УИХ-ын чуулганы өнөөдрийн /2024.11.14/ нэгдсэн хуралдаанаар Засгийн ...

2024 оны 11 сарын 19, 12 цаг 47 минут
2024 оны 11 сарын 19, 12 цаг 41 минут
“Халзан бүрэгтэй”-г тойрсон Монголын төрийн эргэж буцсан шийдвэрүүд

  Монгол Улсад газрын ховор элемент салбарт бодитой үйл ажиллагаагаа ...

2024 оны 11 сарын 19, 10 цаг 31 минут
Уурхайд сайн дураар гацагсдыг гаргаж ирнэ

 Өмнөд Африк дахь орхигдсон алтны уурхайгаас алт, ашигт малтмалын ...

2024 оны 11 сарын 19, 10 цаг 30 минут
Оюутолгой дээр АМНАТ-ийн төлбөрийг 5 хувиар тогтоож, гэрээг тогтворжуулснаа Орано дээр өөрчилнө

 УИХ-ын чуулган нэгдсэн хуралдаанаар Цөмийн энергийн хуулийг энэ цаг ...

2024 оны 11 сарын 19, 10 цаг 05 минут
1970, 1980, 1990-ээд онд төрсөн сансрын нисгэгчид ”сансрын золголт”хийв

10-р сарын 30-ны өдрийн 4 цаг 27 минутад, ӨМӨЗО-ны Эзнээ хошууны Дунфэн ...

2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 58 минут
“Хятад улсыг танин мэдэхүй” Өвөр Монголын соёлын өдрүүдийн үйл ажиллагаа Улаанбаатарт эхлэв

Хятад Монгол хоёр улсын соёлын харилцааг гүнзгийрүүлж хоёр улсын уламжлалт ...

2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 55 минут
2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 52 минут
2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 28 минут
Хууль бусаар 65 кг цагаан мөнгө, 819.5 грамм алт олборлосон этгээдийг илрүүлжээ

  Эрүүгийн цагдаагийн албанаас Сэлэнгэ аймгийн Хүдэр сумын нутаг ...

2024 оны 11 сарын 16, 13 цаг 14 минут
Голомт банк Монгол Улсын ТОП-100 аж ахуйн нэгжийн 5 дугаарт эрэмбэлэгдлээ

  Монгол Улсын Засгийн газар болон МҮХАҮТ-аас ТОП-100 аж ахуйн ...

2024 оны 11 сарын 15, 17 цаг 55 минут
Гашуунсухайтын ГАШУУН СУРГАМЖ!

  Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн  Шанхайн айлчлалаар олон жилийн ...

2024 оны 11 сарын 15, 15 цаг 03 минут
Рио Тинто Зэсийн группийн захирлаар Кэти Жексоныг томилжээ

 Их Британийн элчин сайд Б.Энхсүх Рио Тинто компанийн компанийн ...

2024 оны 11 сарын 15, 14 цаг 57 минут
Ураны суурь АМНАТ-ийг 9 хувь болгох Ц.Даваасүрэн гишүүний санал дэмжигдсэнгүй

УИХ-ын нэгдсэн чуулганаар Цөмийн энергийн тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт ...

2024 оны 11 сарын 15, 14 цаг 03 минут
Алтны үнэ сүүлийн хоёр сарын доод түвшинд хүрчээ

 НЬЮ-ЙОРК, 2024 оны арваннэгдүгээр сарын 15 /Forbes/. Долларын ...

2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 51 минут
Зэсийн ханш буурчээ

 Дональд Трамп болон Бүгд найрамдахчуудын ялалтын дараа металлын зах ...

2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 24 минут
2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 07 минут
АНУ-ын шүүх Оюу толгойтой холбоотой нэхэмжлэлийн заримыг хэрэгсэхгүй болгожээ

 АНУ-ын шүүх Рио Тинто болон түүний гүйцэтгэх захирал асан Жан ...

2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 00 минут
Цаашид алдагдалгүй төсөв батлах чиглэлд анхаарах ёстойг Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ санууллаа

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ эхлээд Сангийн яаманд ...

2024 оны 11 сарын 15, 10 цаг 23 минут
Гашуунсухайтын төмөр замын асуудлаар "Чайна Энержи" хариу ирүүлжээ

  Гашуунсухайт-Ганцмод хил дамнасан төмөр замын талаар хийж байгаа ...

2024 оны 11 сарын 14, 16 цаг 46 минут
Mining: Рио Тинто Хятадын батарей солих технологийг Оюу толгойд туршина

 Рио Тинто Хятадын Төрийн эрчим хүчний хөрөнгө оруулалтын ...

2024 оны 11 сарын 14, 11 цаг 26 минут
"Занаду Майнз" 5.5 сая австрали долларын санхүүжилт босгосноо зарлалаа

 Монгол дахь зэс, алтны нөөц бүхий Хармагтай  төсөл дээр ажиллаж ...

2024 оны 11 сарын 14, 09 цаг 59 минут
Зэсийн үнэ буурах төлөвтэй байна

 Энэ онд эхний хагаст зэсийн үнэ өмнөх оны мөн үеийнхээс өсөж 10 ...

2024 оны 11 сарын 14, 09 цаг 48 минут
“Газрын ховор элемент уул уурхайн бизнес биш”

 Халзан бүрэгтэй газрын ховор элементийн төслийн талбайд энэ сарын ...

2024 оны 11 сарын 13, 21 цаг 24 минут
"Газрын тос, байгалийн хий бол бурхны бэлэг"

  Азербайжаны нийслэл Баку хотноо НҮБ-ын Уур амьсгалын өөрчлөлтийн ...

2024 оны 11 сарын 13, 21 цаг 22 минут
“Эрдэнэс Монгол”-ын удирдлагууд хүний амиар мөнгө хийсээр байх уу!

  “Эрдэнэс Монгол” Төрийн өмчит компанид төсөв болон ...

2024 оны 11 сарын 13, 15 цаг 18 минут
“Эрдэнэс Тавантолгой”-н оффисыг Өмнөговь руу нүүлгэнэ

 УИХ-ын Аж үйлдвэржилтийн байнгын хорооны өнөөдрийн /2024.11.13/ ...

2024 оны 11 сарын 13, 15 цаг 07 минут
Халзан Бүрэгтэйн орд ганц Мянгадын өмч биш

  Халзан Бүрэгтэйн орд газар бол Монгол Улсын өмч. Монголчууд бид ...

2024 оны 11 сарын 13, 13 цаг 20 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ: Би шинэ парламентын хяналт, тэнцэл ажиллаж байгааг эергээр харж байна

  Ирэх 2025 оны төсвийн хэлэлцүүлэг өмнөхүүдээс өөрөөр өрнөлөө. ...

2024 оны 11 сарын 13, 11 цаг 46 минут
УИХ-ын нэр хүнд түр унав уу, бүр ойчив уу?

  УИХ-ын 76 гишүүнтэй 32 жил явсан. Сонгууль нь голдуу мажоритар ...

2024 оны 11 сарын 13, 11 цаг 39 минут
Цэц “Эрдэнэт”-ийн 49 хувь эргээд “Монголын зэс корпорац”-д очих замыг нээв үү?!

  Үндсэн хуулийн цэцийн өнгөрсөн долоо хоногийн баасан гаригт Их ...

2024 оны 11 сарын 13, 10 цаг 13 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ чинь санасандаа хүрч, мөрийн хөтөлбөрөө биелүүлчихлээ

  Өнгөрсөн гучин жилд бид юун дээр алдав. Монголд ардчилал ирсэн нь ...

2024 оны 11 сарын 12, 22 цаг 19 минут
Төсвийн хэлэлцүүлгийн үйл явц 126 гишүүн "үр дүнтэй" гэдгийг тодруулж өгөв үү

  Монгол Улсын Үндсэн хуулийн нэмэлт өөрчлөлтөөр УИХ-ын гишүүдийн тоо ...

2024 оны 11 сарын 12, 19 цаг 18 минут
Үндсэн хуулийн реформ ба эрвээхэйн нөлөө….!

  Ямар ч байсан УИХ хуулийн хугацаандаа багтаж улсын төсвөө баталлаа. ...

2024 оны 11 сарын 12, 18 цаг 09 минут
126 гишүүнтэй болох Л.Оюун-Эрдэнийн хүсэл өөрт нь жинхэнэ реформыг тулгав

  "... Үндсэн хуулийн өөрчлөлтийн энэхүү төсөл Монгол Улсын Засгийн ...

2024 оны 11 сарын 12, 16 цаг 35 минут
2024 оны нүүрсний экспортын гүйцэтгэл 84.4 хувьтай байна

 Оны эхний 10 сарын хугацаанд гадаад худалдааны бараа эргэлт 22.7 ...

2024 оны 11 сарын 12, 15 цаг 54 минут
2024 оны 11 сарын 12, 12 цаг 54 минут
Оюу Толгойн гэрээний авлига Лондоны арбитр дээр яригдахаар болов уу?!

  Оюу Толгойн гэрээг 15 жилийн өмнө анх байгуулах үед гарсан авлигын ...

2024 оны 11 сарын 12, 12 цаг 27 минут
“Чайна энержи”: Танай УИХ нэгдсэн ойлголцолд хүрч эрх зүйн орчныг бүрдүүлбэл хэлэлцээр хэрэгжинэ

  Анхны 126 гишүүнтэй УИХ улсын төсвийн хэлэлцүүлгээс болоод олон ...

2024 оны 11 сарын 12, 09 цаг 32 минут
Нарансэвстэйн боомт Монголчуудад илүү ээлтэй байна гэдэг ч юу л бол?

  Наран Сэвстэйн боомт нээх асуудлаар УИХ-ын эрхэм гишүүн ...

2024 оны 11 сарын 11, 11 цаг 32 минут
БНХАУ-ын эдийн засаг сэргэх найдлага нэмэгдэж, зэсийн үнэ өсөлтөө хадгаллаа

 Алтны спот ханш унц нь 2734 ам.доллар болоод байна ...

2024 оны 11 сарын 08, 17 цаг 17 минут
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн БНХАУ-д хийж буй айлчлалын үеэр хоёр улсын хооронд байгуулсан баримт бичгүүд

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Лувсаннамсрайн Оюун-Эрдэнэ Бүгд Найрамдах ...

2024 оны 11 сарын 08, 10 цаг 48 минут
“Rafael” хар салхи Мексикийн газрын тосны гарцад сорилт дагуулж байна

 Брент төрлийн газрын тос баррель нь 75 ам.доллароор арилжаалагдаж ...

2024 оны 11 сарын 08, 09 цаг 59 минут
http://www.ord.mn

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани