Тайландын зүүн хэсгийн Ланьчабаны боомтод ажиллаж буй Хятадын жолоочгүй ачааны машины баг “шинэ гишүүн” хоёр дахь ээлжийн жолоочгүй 20 ачааны автомашиныг буулгасан бол энэхүү машинууд ойрын хугацаанд ашиглалтад орох болно.
Ланьчабаны боомт нь Тайландын эдийн засгийн төвийн бүсэд байрладаг “Зүүн бүс нутгийн эдийн засгийн коридор” болно. Тайландын хамгийн том чингэлэг далайн гүн боомт, бараа гүйлгээний төв юм. Ажил ихтэй D дугаар, жолоочгүй ачааны автомашинууд болон хүний жолоодлоготой ачааны автомашинууд нааш цааш зорчиж, дэлхийн олон газраас ирсэн чингэлгийг авч яваад зорьсон газартаа хүргэдэг юм байна.
D-ийн оператор болон Port ge Group-ийн Тайланд дахь үйл ажиллагааны туслах менежер Сутила жолоочгүй ачааны машины үйл ажиллагааг анхааралтай бүртгэж, хажуугаар нь өнгөрч буй ачааны машины жолооч нарт жолоочгүй ачааны машинтай хэрхэн ажиллахыг тухай бүр сануулж байлаа.
Сутила хэлэхдээ "Өдөр бүр D дугаараар орж гардаг ачааны машин 1000 гаруй, одоо жолоочгүй ачааны машин болон хүний хүчээр жолоодлоготой ачааны машин нэг бүс газарт холилдож ажиллаж байна. Анхны ээлжийн 6 ширхэг жолоочгүй ачааны автомашиныг 2020 оны дөрөвдүгээр сард туршилтаар ажиллуулахад тус боомтын ажилчид болон ачааны машины жолооч нар БНХАУ-аас ирсэн жолоочгүй ачааны машинуудыг их сонирхож, тэдний хэрэглээний үр нөлөөг харахыг тэсэн ядан хүлээж, тэдэнтэй хэрхэн ажиллахаа сурах хэрэгтэй байсан.
Бид жолоочгүй ачааны машин үйлдвэрлэгч Шанхайн Шижин Мэдээллийн Технологийн ХХК-ийн багтай хамт тус боомтоор орж гарч байгаа 30 гаруй мянган ачааны машинтай хэрхэн хамтран ажиллах талаар бэлтгэл хийсэн. Одоо ихэнх жолооч нар жолоочгүй ачааны машинд “зайгаа барих”, түгжрэл зэрэг “ойр дотно ажиллагаа” явуулах шаардлагатай болохыг мэддэг болсон".
Шанхайн Шижин Мэдээллийн Технологийн ХХК-ийн Тайландын төслийн ажилтан Ян Юйжүнь жолоочгүй ачааны машинтайгаа Ланьчабаны боомтод ирж, хоёр жил гаруйн хугацаанд техникийн дэмжлэг үзүүлсээр иржээ.
“Одоогоор жолоочгүй ачааны машины тээвэрлэх хүчин чадал нь хүний хүчээр ачааны машинд ойртсон. Хоёрдугаар ээлжид ирсэн жолоочгүй ачааны машиныг 6 минутад бие даан зайны өөрчлөлт хийж чаддаг. Ирээдүйд боомтын автоматжуулалтын харьцаа улмаар өндөр болж, жолоочгүй ачааны машины үр ашиг нь хүний жолоодлоготой ачааны машинаас өндөр байх болно” хэмээн Ян Юйжүнь ярилаа.
Хятад Тайландын хоёр талын багийн хамтын хүчин чармайлтаар жолоочгүй ачааны машин “ур чадвараа гайхуулан" бараа тээвэрлэх талд чухал үүрэг гүйцэтгэж байна.
Сутила хэлэхдээ "Ялангуяа цар тахлын үед жолоочгүй ачааны машин боомтын хүчин чадлын хомсдолыг тодорхой хэмжээгээр бууруулсан. 2022 оны 08-р сарын эцэс гэхэд жолоочгүй ачааны машины баг 150 мянган стандартын контейнерыг ажиллуулсан" гэв.
Шанхайн Шижин Мэдээллийн Технологийн ХХК-ийг үүсгэн байгуулагч, гүйцэтгэх захирал Тань Лиминий танилцуулснаар "Жолоочгүй нэг ачааны машин 4 жолоочийн ажлын ачааллыг даах бөгөөд шатахууны машинаас эрчим хүчний зардлыг хэмнэх төдийгүй, мөн нүүрстөрөгчийн ялгаруулалтыг ихээхэн бууруулах болно" гэлээ.
Тайланд нь Ланьчабангийн боомтыг төмөр зам, авто зам болон дотоод гол мөрний тээврийн сүлжээ болгон бүтээн байгуулахаар чармайж, Тайланд болон хөрш зэргэлдээ орнууд хоорондын түргэн шуурхай түгээх орчин үеийн бохирдолгүй боомт болгож байна. Жолоочгүй ачааны машин нь “Лантжабон” боомтын D дугаараас ажиллах ажлын чухал хэсэг болжээ. Humport группийн Тайландын компанийн ерөнхий менежер Стивен хэлэхдээ "Ланьчабанг боомтын жолоочгүй ачааны машины төсөл нь үлгэр жишээ төсөл болж, Alliante, British зэрэг олон улсад дэлгэрч байна" гэлээ.
“Би энэ төслөөр БНХАУ-ын жолоочгүй технологитой анх танилцсан. Ланчабон боомтод 10 гаруй жил ажилласан бөгөөд энэ бүхэнд оролцож байгаадаа баяртай байна” гэж Сотила ярив.