Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Төмөр замыг хөгжүүлэх хоёр хөршийн төлөвлөгөө ил, харин манайх нууц

Нүүрсний нөөцөөр дэлхийд толгой цохиж, түүхий эдийн хамгийн том хэрэглэгч БНХАУ-тай хил залгадаг монголчууд "хар алт” экспортолж буй уурхайгаас гол зах зээлтэй нийлэх 267 км төмөр замын барааг ойрын үед харахгүй бололтой.

Хоёр хөрш төмөр замыг хөгжүүлэх төлөвлөгөөгөө зураг, маршрут, бодлоготойгоо хамт ийнхүү ил тод зарлаж байгаа бол манай эрх баригчид хөгжилд хөтлөх төслийг нууцын зэрэглэлд багтаан хав дарж, цаасан дээрээс амилуулж дийлээгүй сууна.

Өнгөрсөн оноос УИХ дахь АН-ын бүлэг Ерөнхий сайдад шинэ төмөр замын төслийг яаралтай ажил хэрэг болгох ёстойг сануулж, Засгийн газар экспортын гарц нээх төслийг хэвтээ тэнхлэг, геополитикийн бодлого ярьсан улс төр, бизнесийн бүлэглэлээс салган, Тавантолгойгоос Гашуунсухайтын боомт хүртэлх төмөр замын цариг нарийн байна гэж шийдвэрлэсэн. Олон жил чөдөрлөгдсөн төсөл ийнхүү нэг алхам урагшилж, УИХ дөрөвдүгээр сарын 30-нд Засгийн газраас анх удаа шинэ төмөр замын тогтоолын төсөл хүлээж аваад байв.

Тогтоолын төслийг Эдийн засгийн хөгжлийн сайд Н.Батбаяр, Хууль зүйн сайд Х.Тэмүүжин нар өргөн мэдүүлсэн нь УИХ-ын гишүүдийн дунд асуудал өрнүүлж, төслийг царцаахад хувь нэмэр оруулсан Зам, тээврийн сайд А.Гансүхийг төмөр замын төслөөс холдуулж, энэ асуудлын тухайд түүнийг "тэтгэвэрт” гаргав уу гэх таавар өрнүүлсэн юм.

Салбарын бодлого чиглэл, дэг жаяг эвдэгдэж, чиглэлийн яамны ажилд хэн дуртай нь хөндлөнгөөс оролцож, холион бантан болгож буйг харуулсан энэ шийдвэрийнхээ талаар Засгийн газар ямар ч тайлбар хийгээгүй. Гэвч ердөө сарын дараа Засгийн газар бас нэгэн хачирхалтай шийдвэр гарган, Н.Батбаяр, Х.Тэмүүжин нарын УИХ-д өргөн барьсан Төмөр замын шинэ шугам барих тухай тогтоолын төслийг эргүүлэн татлаа.

Үүгээрээ Н.Алтанхуягийн танхим энэ төслийн хувь заяаг шийдэх эцсийн гарцаа тодорхойлж чадаагүй, цаашид ч байр суурь нь байн байн ганхаж магадг үйг харуулав. Н.Алтанхуяг тавдугаар сарын 22-24-нд ОХУ-ын Санкт-Петербургт болсон Олон улсын эдийн засгийн форумд оролцохдоо "Оросын төмөр зам” нээлттэй хувьцаат нийгэмлэгийн ерөнхийл өгч В.И.Якунин, "Роснефть”-ийн ерөнхийлөгч И.И.Сечин, "Ростех” корпорацын ерөнхий захирал С.В.Чемезов нартай уулзсан байдаг.

Тэрбээр хойд хөршийн албаны хүм үүстэй ОХУ, БНХАУ-ыг, цаашлаад Европ, Азийг холбох авто болон төмөр зам, хийн хоолой, нефтийн транзит тээврийн коридор бий болгох асуудлаар ярилцсан гэж мэдээлээд байгаа. Харин Ерөнхий сайд Тавантолгойгоос Гашуунсухайтын боомт хүрэх 267 км төмөр замыг нарийн царигтай байхаар тогтоож, тушаатай төсөлд шаардагдах хөрөнгийг БНХАУ-ын Сангийн дэд сайд Ши Яаобины айлчлалын үеэр яригдсан Хятадын Засгийн газраас Монгол Улсад олгох зээлээс гаргах төлөвлөгөө өвөрлөж, хойд хөршийг зорьсон байв.

Гэвч ОХУ-аас буцаж ирээд Зам, тээврийн яамны ажил үүргийн хуваариас булаан байж УИХ-д өргөн мэдүүлсэн Төмөр замын шинэ шугам барих тухай тогтоолын төслөө яагаад буцаан татахад хүрэв. Шалтгаан нь юунд байсан бэ. Засгийн байр суурьт гарсан энэ огцом өөрчлөлтийг эх сурвалжууд Ерөнхий сайд Н.Алтанхуяг болон ҮАБЗ-тэй холбон тайлбарлаж байна.

Өнгөрсөн долоо хоногт хуралдсан ҮАБЗ-ийн хуралдаанаар шинэ төмөр замын төслийн хувь заяа хөндөгдсөн. ОХУ-ын Ерөнхийлөгч В.Путинийг Халх голын ялалтын ойн баярт ирэх хүртэл төслийг эцэслэн шийдвэрлэхгүй, Н.Батбаяр, Х.Тэмүүжин нарын УИХ-д өргөн барьсан тогтоолын төслийг эргүүлэн татахыг Засгийн газарт "зөвлөсөн” гэж мэдээлж байгаа юм.

Ийнхүү Тавантолгойгоос Гашуунсухайтын чиглэлд барьж буй 267 км төмөр замын далан дээр нарийн эсвэл өргөн царигийн төмөр зам барих эсэхийг эрх баригч АН бодлого нэрийн дор дахин нууцалж, эдийн засгийг аврах найдвар тээж буй төслийн хувь заяа дахин тодорхойг үй хугацаагаар хойшлов. Уг нь Засгийн газар энэ төслийг гол бүтээн байгуулалтын нэгд тооцож, "Чингис” бондын хөрөнгөөс 400 сая ам.доллар зарцуулахаар шийдсэн ч тал зардлыг нь Эдийн засгийн хөгжлийн сайд олгохгүй гэж хэлсэн гэдэг.

Гэсэн хэдий ч төмөр замын өргөн, нарийн байхыг Засгийн газар эрт, орой шийдэх нь тодорхой. Харин төслийн хувь заяаг энэ шийдвэрээс дутахааргүй олон бэрхшээл отож байгаа юм. Тухайлбал, Засгийн газар өнгөрсөн хугацаанд төмөр замын асуудлаар хоёр хөрштэй байр сууриа нэгтгэж амжаагүй.

Ухаахудаг дахь нүүрсний ордоос өмнөд хил рүү зүглэж, Монгол, Хятадын хил, Гашуунсухайтын боомтод нийлэх хоёр талын төмөр зам 20 орчим км-ээр зөрсөн. Эл зөрүүг хоёр улсын хилийн хамтарсан комисс шийдэх ёстой ч тэд энэ асуудлаар нэг ч удаа хуралдаагүй байгаа.

Монгол Улс, ОХУ, БНХАУ-ын Засгийн газрын төлөөлөл 2013 оны төгсгөлд төмөр замын асуудлаар Улаанбаатарт хуралдсан. Энэ үед УИХ дахь АН-ын бүлэг, Засгийн газар хоёр байр сууриа нэгтгэж амжаагүй байв. Ингээд хурлаас ямар ч үр дүн гараагүй, зочид дэмий л бие биенээ сонжсоор нутаг буцсан.

Түүнчлэн хөрш орнуудын төмөр замын байгууллагуудын өнөөгийн байдал, хэтийн төлөвлөгөөг судалж, Монгол Улсын газарзүйн байршлын онцлог, дэд бүтцийн хөгжил, транзит тээврийн статистик, дамжин өнгөрөх аюулгүйн баталгаа, даатгалын тогтолцоог нарийвчлан тусгааг үй, төмөр зам тавих технологийн онцлог, байгаль орчинд нөлөөлөх хүчин зүйлийг зөв тооцоогүй гэх шүүмжлэл дагуулдаг төслийн анхны өртөг 5.2 тэрбум ам.доллараар хэмжигдэж байсан. Тэгвэл ам.долларын ханш тэнгэрт хадаж буй энэ цагт төслийн өртөг хэд дахин нэмэгдсэнийг судалсан баримт алга байгаа.

Биднийг ийн мунгинаж байх зуур ОХУ 2012 онд дэвшүүлсэн Зүүн өмнөд Ази-Европыг холбосон "Хуурай газрын гүүр” болох стратегийн зорилтоо хэрэгжүүлж байгаа. Энэ зорилтод тусгагдсанаар хойд хөрш Транссибирийн төмөр замыг зорчигч болон чингэлэг тээвэрт хослуулан ашиглаж, хилийн төмөр замын өртөөнүүдээ шинэчилж, БНХАУ, ОХУ-ыг холбосон гурав дахь төмөр замын гарцыг Биробиджан- Тунжиан хооронд нээж буй.

Харин өмнөд хөрш БНХАУ хоёр жилийн өмнө Өвөрмонголын 10285 км үргэлжилдэг, долоон гол зам, есөн салаа маршруттай төмөр замын ачаа тээврийн сүлжээг 2020 он гэхэд 14300 км-ээс уртасгах төл өвлөгөө боловсруулсан байдаг. Үүний тав нь нүүрс тээх маршрут гэсэн тодотголтой. Энэ төлөвлөгөөнд тусгаснаар Өвөрмонголын Ганцмодны боомтыг Өмнөговийн Гашуунсухайтын боомттой холбох, Мандал боомтыг Дорноговийн Ханги, Зүүн Хатавчийн боомтыг Сүхбаатар аймгийн Бичигт, Рашаант боомтыг Дорнодын Нөмрөг, Ар хашаатын боомтыг Дорнодын Хавирга боомттой төмөр замаар холбох юм.

Хятадын Засгийн газар 2015 онд ашиглалтад оруулахаар тооцсон бүтээн байгуулалтаа идэвхтэй урагшлуулж байгаа гэсэн мэдээ бий. Хоёр хөрш төмөр замыг хөгжүүлэх төлөвлөгөөгөө зураг, маршрут, бодлоготойгоо хамт ийнхүү ил тод зарлаж байгаа бол манай эрх баригчид хөгжилд хөтлөх төслийг нууцын зэрэглэлд багтаан хав дарж, цаасан дээрээс амилуулж дийлээгүй сууна.

Өнөөдөртөө эдийн засгийн хямралаас гарах найдварт тооцогдож буй ч ирээдүйд Евроазийг холбох том гүүр болох шинэ төмөр замын төсөлд "хар алт”-ыг тун ойроос хямд үнээр авах сонирхолтой, дэлхийн түүхий эдийн гол зах зээл болох өмнөд хөршийн, нөгөө талаар одоо ашиглаж буй цорын ганц төмөр замын дэд бүтцийн 50 хувийг эзэмшдэг хойд хөршийн сонирхол тэнцүү тусах ёстой. Ийм тэнцвэрийг барьсан цагт монголчуудын зорилго биелнэ гэж мэргэжилтнүүд үздэг. Харин Засгийн газар УИХ-аас эргүүлэн татсан төсөлд хоёр хөршийн сонирхлыг тусгахдаа бие биенээ хулхиддаг монгол зангаар хандан, өмн өх он жилүүдийн гашуун түүхийг давтчихгүй байгаасай.

Монгол Улс, ОХУ, БНХАУ-ын Засгийн газрын төлөөлөл 2013 оны төгсгөлд төмөр замын асуудлаар Улаанбаатарт хуралдсан. Энэ үед  хурлаас ямар ч үр дүн гараагүй, зочид дэмий л бие биенээ сонжсоор нутаг буцсан.

Нүүрсний нөөцөөр дэлхийд толгой цохиж, түүхий эдийн хамгийн том хэрэглэгч БНХАУ-тай хил залгадаг монголчууд "хар алт” экспортолж буй уурхайгаас гол зах зээлтэй нийлэх 267 км төмөр замын барааг ойрын үед харахгүй бололтой. Өнгөрсөн оноос УИХ дахь АН-ын бүлэг Ерөнхий сайдад шинэ төмөр замын төслийг яаралтай ажил хэрэг болгох ёстойг сануулж, Засгийн газар экспортын гарц нээх төслийг хэвтээ тэнхлэг, геополитикийн бодлого ярьсан улс төр, бизнесийн бүлэглэлээс салган, Тавантолгойгоос Гашуунсухайтын боомт хүртэлх төмөр замын цариг нарийн байна гэж шийдвэрлэсэн.

Олон жил чөдөрлөгдсөн төсөл ийнхүү нэг алхам урагшилж, УИХ дөрөвдүгээр сарын 30-нд Засгийн газраас анх удаа шинэ төмөр замын тогтоолын төсөл хүлээж аваад байв. Тогтоолын төслийг Эдийн засгийн хөгжлийн сайд Н.Батбаяр, Хууль зүйн сайд Х.Тэмүүжин нар өргөн мэдүүлсэн нь УИХ-ын гишүүдийн дунд асуудал өрнүүлж, төслийг царцаахад хувь нэмэр оруулсан Зам, тээврийн сайд А.Гансүхийг төмөр замын төслөөс холдуулж, энэ асуудлын тухайд түүнийг "тэтгэвэрт” гаргав уу гэх таавар өрнүүлсэн юм.

 Салбарын бодлого чиглэл, дэг жаяг эвдэгдэж, чиглэлийн яамны ажилд хэн дуртай нь хөндлөнгөөс оролцож, холион бантан болгож буйг харуулсан энэ шийдвэрийнхээ талаар Засгийн газар ямар ч тайлбар хийгээгүй. Гэвч ердөө сарын дараа Засгийн газар бас нэгэн хачирхалтай шийдвэр гарган, Н.Батбаяр, Х.Тэмүүжин нарын УИХ-д өргөн барьсан Төмөр замын шинэ шугам барих тухай тогтоолын төслийг эргүүлэн татлаа.

 Үүгээрээ Н.Алтанхуягийн танхим энэ төслийн хувь заяаг шийдэх эцсийн гарцаа тодорхойлж чадаагүй, цаашид ч байр суурь нь байн байн ганхаж магадг үйг харуулав. Н.Алтанхуяг тавдугаар сарын 22-24-нд ОХУ-ын Санкт-Петербургт болсон Олон улсын эдийн засгийн форумд оролцохдоо "Оросын төмөр зам” нээлттэй хувьцаат нийгэмлэгийн ерөнхийл өгч В.И.Якунин, "Роснефть”-ийн ерөнхийлөгч И.И.Сечин, "Ростех” корпорацын ерөнхий захирал С.В.Чемезов нартай уулзсан байдаг. Тэрбээр хойд хөршийн албаны хүм үүстэй ОХУ, БНХАУ-ыг, цаашлаад Европ, Азийг холбох авто болон төмөр зам, хийн хоолой, нефтийн транзит тээврийн коридор бий болгох асуудлаар ярилцсан гэж мэдээлээд байгаа.

Харин Ерөнхий сайд Тавантолгойгоос Гашуунсухайтын боомт хүрэх 267 км төмөр замыг нарийн царигтай байхаар тогтоож, тушаатай төсөлд шаардагдах хөрөнгийг БНХАУ-ын Сангийн дэд сайд Ши Яаобины айлчлалын үеэр яригдсан Хятадын Засгийн газраас Монгол Улсад олгох зээлээс гаргах төлөвлөгөө өвөрлөж, хойд хөршийг зорьсон байв. Гэвч ОХУ-аас буцаж ирээд Зам, тээврийн яамны ажил үүргийн хуваариас булаан байж УИХ-д өргөн мэдүүлсэн Төмөр замын шинэ шугам барих тухай тогтоолын төслөө яагаад буцаан татахад хүрэв. Шалтгаан нь юунд байсан бэ. Засгийн байр суурьт гарсан энэ огцом өөрчлөлтийг эх сурвалжууд Ерөнхий сайд Н.Алтанхуяг болон ҮАБЗ-тэй холбон тайлбарлаж байна.

Өнгөрсөн долоо хоногт хуралдсан ҮАБЗ-ийн хуралдаанаар шинэ төмөр замын төслийн хувь заяа хөндөгдсөн. ОХУ-ын Ерөнхийлөгч В.Путинийг Халх голын ялалтын ойн баярт ирэх хүртэл төслийг эцэслэн шийдвэрлэхгүй, Н.Батбаяр, Х.Тэмүүжин нарын УИХ-д өргөн барьсан тогтоолын төслийг эргүүлэн татахыг Засгийн газарт "зөвлөсөн” гэж мэдээлж байгаа юм. Ийнхүү Тавантолгойгоос Гашуунсухайтын чиглэлд барьж буй 267 км төмөр замын далан дээр нарийн эсвэл өргөн царигийн төмөр зам барих эсэхийг эрх баригч АН бодлого нэрийн дор дахин нууцалж, эдийн засгийг аврах найдвар тээж буй төслийн хувь заяа дахин тодорхойг үй хугацаагаар хойшлов.

Уг нь Засгийн газар энэ төслийг гол бүтээн байгуулалтын нэгд тооцож, "Чингис” бондын хөрөнгөөс 400 сая ам.доллар зарцуулахаар шийдсэн ч тал зардлыг нь Эдийн засгийн хөгжлийн сайд олгохгүй гэж хэлсэн гэдэг. Гэсэн хэдий ч төмөр замын өргөн, нарийн байхыг Засгийн газар эрт, орой шийдэх нь тодорхой. Харин төслийн хувь заяаг энэ шийдвэрээс дутахааргүй олон бэрхшээл отож байгаа юм.

Тухайлбал, Засгийн газар өнгөрсөн хугацаанд төмөр замын асуудлаар хоёр хөрштэй байр сууриа нэгтгэж амжаагүй. Ухаахудаг дахь нүүрсний ордоос өмнөд хил рүү зүглэж, Монгол, Хятадын хил, Гашуунсухайтын боомтод нийлэх хоёр талын төмөр зам 20 орчим км-ээр зөрсөн. Эл зөрүүг хоёр улсын хилийн хамтарсан комисс шийдэх ёстой ч тэд энэ асуудлаар нэг ч удаа хуралдаагүй байгаа.

Биднийг ийн мунгинаж байх зуур ОХУ 2012 онд дэвшүүлсэн Зүүн өмнөд Ази-Европыг холбосон "Хуурай газрын гүүр” болох стратегийн зорилтоо хэрэгжүүлж байгаа.

Монгол Улс, ОХУ, БНХАУ-ын Засгийн газрын төлөөлөл 2013 оны төгсгөлд төмөр замын асуудлаар Улаанбаатарт хуралдсан. Энэ үед УИХ дахь АН-ын бүлэг, Засгийн газар хоёр байр сууриа нэгтгэж амжаагүй байв. Ингээд хурлаас ямар ч үр дүн гараагүй, зочид дэмий л бие биенээ сонжсоор нутаг буцсан.

Түүнчлэн хөрш орнуудын төмөр замын байгууллагуудын өнөөгийн байдал, хэтийн төлөвлөгөөг судалж, Монгол Улсын газарзүйн байршлын онцлог, дэд бүтцийн хөгжил, транзит тээврийн статистик, дамжин өнгөрөх аюулгүйн баталгаа, даатгалын тогтолцоог нарийвчлан тусгаагүй, төмөр зам тавих технологийн онцлог, байгаль орчинд нөлөөлөх хүчин зүйлийг зөв тооцоогүй гэх шүүмжлэл дагуулдаг төслийн анхны өртөг 5.2 тэрбум ам.доллараар хэмжигдэж байсан.

Тэгвэл ам.долларын ханш тэнгэрт хадаж буй энэ цагт төслийн өртөг хэд дахин нэмэгдсэнийг судалсан баримт алга байгаа. Биднийг ийн мунгинаж байх зуур ОХУ 2012 онд дэвшүүлсэн Зүүн өмнөд Ази-Европыг холбосон "Хуурай газрын гүүр” болох стратегийн зорилтоо хэрэгжүүлж байгаа. Энэ зорилтод тусгагдсанаар хойд хөрш Транссибирийн төмөр замыг зорчигч болон чингэлэг тээвэрт хослуулан ашиглаж, хилийн төмөр замын өртөөнүүдээ шинэчилж, БНХАУ, ОХУ-ыг холбосон гурав дахь төмөр замын гарцыг Биробиджан- Тунжиан хооронд нээж буй.

Харин өмнөд хөрш БНХАУ хоёр жилийн өмнө Өвөрмонголын 10285 км үргэлжилдэг, долоон гол зам, есөн салаа маршруттай төмөр замын ачаа тээврийн сүлжээг 2020 он гэхэд 14300 км-ээс уртасгах төл өвлөгөө боловсруулсан байдаг. Үүний тав нь нүүрс тээх маршрут гэсэн тодотголтой.

Энэ төлөвлөгөөнд тусгаснаар Өвөрмонголын Ганцмодны боомтыг Өмнөговийн Гашуунсухайтын боомттой холбох, Мандал боомтыг Дорноговийн Ханги, Зүүн Хатавчийн боомтыг Сүхбаатар аймгийн Бичигт, Рашаант боомтыг Дорнодын Нөмрөг, Ар хашаатын боомтыг Дорнодын Хавирга боомттой төмөр замаар холбох юм. Хятадын Засгийн газар 2015 онд ашиглалтад оруулахаар тооцсон бүтээн байгуулалтаа идэвхтэй урагшлуулж байгаа гэсэн мэдээ бий. Хоёр хөрш төмөр замыг хөгжүүлэх төлөвлөгөөгөө зураг, маршрут, бодлоготойгоо хамт ийнхүү ил тод зарлаж байгаа бол манай эрх баригчид хөгжилд хөтлөх төслийг нууцын зэрэглэлд багтаан хав дарж, цаасан дээрээс амилуулж дийлээгүй сууна.

Өнөөдөртөө эдийн засгийн хямралаас гарах найдварт тооцогдож буй ч ирээдүйд Евроазийг холбох том гүүр болох шинэ төмөр замын төсөлд "хар алт”-ыг тун ойроос хямд үнээр авах сонирхолтой, дэлхийн түүхий эдийн гол зах зээл болох өмнөд хөршийн, нөгөө талаар одоо ашиглаж буй цорын ганц төмөр замын дэд бүтцийн 50 хувийг эзэмшдэг хойд хөршийн сонирхол тэнцүү тусах ёстой. Ийм тэнцвэрийг барьсан цагт монголчуудын зорилго биелнэ гэж мэргэжилтнүүд үздэг. Харин Засгийн газар УИХ-аас эргүүлэн татсан төсөлд хоёр хөршийн сонирхлыг тусгахдаа бие биенээ хулхиддаг монгол зангаар хандан, өмнөх он жилүүдийн гашуун түүхийг давтчихгүй байгаасай.

Төмөр замыг хөгжүүлэх хоёр хөршийн төлөвлөгөө ил, харин манайх нууц
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
"Занаду Майнз" компани "Сант Толгой"-гоос зэсийн өндөр агууламжтай шинэ бүс илрүүлснээ зарлалаа

 "Занаду Майнз” компани энэ оны 9 дүгээр сард "Сант толгой” төслийн ...

Өчигдөр, 10:33
Өчигдөр, 10:25
2024 оны 11 сарын 21, 17 цаг 02 минут
2NE1 хамтлагийн тоглолтыг үзэх хос тасалбарын азтан тун удахгүй тодорно

  Голомт банк 0-22 насны харилцагчдадаа зориулсан GenZ Loyalty аяныг ...

2024 оны 11 сарын 21, 16 цаг 54 минут
“Эрдэнэс Монгол” нэгдэлд хэрэгжих дараагийн реформыг дэмжлээ

 Засгийн газрын ээлжит хуралдаан 2024 оны арваннэгдүгээр сарын 20-нд ...

2024 оны 11 сарын 20, 17 цаг 42 минут
2024 оны 11 сарын 19, 21 цаг 24 минут
Goldman Sachs: Алтны үнэ 2025 он гэхэд унц нь $3000 болж шинэ дээд түвшинд хүрнэ

 Алтны үнэ 2025 он гэхэд унц нь 3000 ам.доллар болж, шинэ дээд ...

2024 оны 11 сарын 19, 14 цаг 54 минут
Д.Далайжаргал: Бид Монголд анх удаа уран олборлож, экспортолно

 УИХ-ын чуулганы өнөөдрийн /2024.11.14/ нэгдсэн хуралдаанаар Засгийн ...

2024 оны 11 сарын 19, 12 цаг 47 минут
2024 оны 11 сарын 19, 12 цаг 41 минут
“Халзан бүрэгтэй”-г тойрсон Монголын төрийн эргэж буцсан шийдвэрүүд

  Монгол Улсад газрын ховор элемент салбарт бодитой үйл ажиллагаагаа ...

2024 оны 11 сарын 19, 10 цаг 31 минут
Уурхайд сайн дураар гацагсдыг гаргаж ирнэ

 Өмнөд Африк дахь орхигдсон алтны уурхайгаас алт, ашигт малтмалын ...

2024 оны 11 сарын 19, 10 цаг 30 минут
Оюутолгой дээр АМНАТ-ийн төлбөрийг 5 хувиар тогтоож, гэрээг тогтворжуулснаа Орано дээр өөрчилнө

 УИХ-ын чуулган нэгдсэн хуралдаанаар Цөмийн энергийн хуулийг энэ цаг ...

2024 оны 11 сарын 19, 10 цаг 05 минут
1970, 1980, 1990-ээд онд төрсөн сансрын нисгэгчид ”сансрын золголт”хийв

10-р сарын 30-ны өдрийн 4 цаг 27 минутад, ӨМӨЗО-ны Эзнээ хошууны Дунфэн ...

2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 58 минут
“Хятад улсыг танин мэдэхүй” Өвөр Монголын соёлын өдрүүдийн үйл ажиллагаа Улаанбаатарт эхлэв

Хятад Монгол хоёр улсын соёлын харилцааг гүнзгийрүүлж хоёр улсын уламжлалт ...

2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 55 минут
2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 52 минут
2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 28 минут
Хууль бусаар 65 кг цагаан мөнгө, 819.5 грамм алт олборлосон этгээдийг илрүүлжээ

  Эрүүгийн цагдаагийн албанаас Сэлэнгэ аймгийн Хүдэр сумын нутаг ...

2024 оны 11 сарын 16, 13 цаг 14 минут
Голомт банк Монгол Улсын ТОП-100 аж ахуйн нэгжийн 5 дугаарт эрэмбэлэгдлээ

  Монгол Улсын Засгийн газар болон МҮХАҮТ-аас ТОП-100 аж ахуйн ...

2024 оны 11 сарын 15, 17 цаг 55 минут
Гашуунсухайтын ГАШУУН СУРГАМЖ!

  Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн  Шанхайн айлчлалаар олон жилийн ...

2024 оны 11 сарын 15, 15 цаг 03 минут
Рио Тинто Зэсийн группийн захирлаар Кэти Жексоныг томилжээ

 Их Британийн элчин сайд Б.Энхсүх Рио Тинто компанийн компанийн ...

2024 оны 11 сарын 15, 14 цаг 57 минут
Ураны суурь АМНАТ-ийг 9 хувь болгох Ц.Даваасүрэн гишүүний санал дэмжигдсэнгүй

УИХ-ын нэгдсэн чуулганаар Цөмийн энергийн тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт ...

2024 оны 11 сарын 15, 14 цаг 03 минут
Алтны үнэ сүүлийн хоёр сарын доод түвшинд хүрчээ

 НЬЮ-ЙОРК, 2024 оны арваннэгдүгээр сарын 15 /Forbes/. Долларын ...

2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 51 минут
Зэсийн ханш буурчээ

 Дональд Трамп болон Бүгд найрамдахчуудын ялалтын дараа металлын зах ...

2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 24 минут
2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 07 минут
АНУ-ын шүүх Оюу толгойтой холбоотой нэхэмжлэлийн заримыг хэрэгсэхгүй болгожээ

 АНУ-ын шүүх Рио Тинто болон түүний гүйцэтгэх захирал асан Жан ...

2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 00 минут
Цаашид алдагдалгүй төсөв батлах чиглэлд анхаарах ёстойг Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ санууллаа

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ эхлээд Сангийн яаманд ...

2024 оны 11 сарын 15, 10 цаг 23 минут
Гашуунсухайтын төмөр замын асуудлаар "Чайна Энержи" хариу ирүүлжээ

  Гашуунсухайт-Ганцмод хил дамнасан төмөр замын талаар хийж байгаа ...

2024 оны 11 сарын 14, 16 цаг 46 минут
Mining: Рио Тинто Хятадын батарей солих технологийг Оюу толгойд туршина

 Рио Тинто Хятадын Төрийн эрчим хүчний хөрөнгө оруулалтын ...

2024 оны 11 сарын 14, 11 цаг 26 минут
"Занаду Майнз" 5.5 сая австрали долларын санхүүжилт босгосноо зарлалаа

 Монгол дахь зэс, алтны нөөц бүхий Хармагтай  төсөл дээр ажиллаж ...

2024 оны 11 сарын 14, 09 цаг 59 минут
Зэсийн үнэ буурах төлөвтэй байна

 Энэ онд эхний хагаст зэсийн үнэ өмнөх оны мөн үеийнхээс өсөж 10 ...

2024 оны 11 сарын 14, 09 цаг 48 минут
“Газрын ховор элемент уул уурхайн бизнес биш”

 Халзан бүрэгтэй газрын ховор элементийн төслийн талбайд энэ сарын ...

2024 оны 11 сарын 13, 21 цаг 24 минут
"Газрын тос, байгалийн хий бол бурхны бэлэг"

  Азербайжаны нийслэл Баку хотноо НҮБ-ын Уур амьсгалын өөрчлөлтийн ...

2024 оны 11 сарын 13, 21 цаг 22 минут
“Эрдэнэс Монгол”-ын удирдлагууд хүний амиар мөнгө хийсээр байх уу!

  “Эрдэнэс Монгол” Төрийн өмчит компанид төсөв болон ...

2024 оны 11 сарын 13, 15 цаг 18 минут
“Эрдэнэс Тавантолгой”-н оффисыг Өмнөговь руу нүүлгэнэ

 УИХ-ын Аж үйлдвэржилтийн байнгын хорооны өнөөдрийн /2024.11.13/ ...

2024 оны 11 сарын 13, 15 цаг 07 минут
Халзан Бүрэгтэйн орд ганц Мянгадын өмч биш

  Халзан Бүрэгтэйн орд газар бол Монгол Улсын өмч. Монголчууд бид ...

2024 оны 11 сарын 13, 13 цаг 20 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ: Би шинэ парламентын хяналт, тэнцэл ажиллаж байгааг эергээр харж байна

  Ирэх 2025 оны төсвийн хэлэлцүүлэг өмнөхүүдээс өөрөөр өрнөлөө. ...

2024 оны 11 сарын 13, 11 цаг 46 минут
УИХ-ын нэр хүнд түр унав уу, бүр ойчив уу?

  УИХ-ын 76 гишүүнтэй 32 жил явсан. Сонгууль нь голдуу мажоритар ...

2024 оны 11 сарын 13, 11 цаг 39 минут
Цэц “Эрдэнэт”-ийн 49 хувь эргээд “Монголын зэс корпорац”-д очих замыг нээв үү?!

  Үндсэн хуулийн цэцийн өнгөрсөн долоо хоногийн баасан гаригт Их ...

2024 оны 11 сарын 13, 10 цаг 13 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ чинь санасандаа хүрч, мөрийн хөтөлбөрөө биелүүлчихлээ

  Өнгөрсөн гучин жилд бид юун дээр алдав. Монголд ардчилал ирсэн нь ...

2024 оны 11 сарын 12, 22 цаг 19 минут
Төсвийн хэлэлцүүлгийн үйл явц 126 гишүүн "үр дүнтэй" гэдгийг тодруулж өгөв үү

  Монгол Улсын Үндсэн хуулийн нэмэлт өөрчлөлтөөр УИХ-ын гишүүдийн тоо ...

2024 оны 11 сарын 12, 19 цаг 18 минут
Үндсэн хуулийн реформ ба эрвээхэйн нөлөө….!

  Ямар ч байсан УИХ хуулийн хугацаандаа багтаж улсын төсвөө баталлаа. ...

2024 оны 11 сарын 12, 18 цаг 09 минут
126 гишүүнтэй болох Л.Оюун-Эрдэнийн хүсэл өөрт нь жинхэнэ реформыг тулгав

  "... Үндсэн хуулийн өөрчлөлтийн энэхүү төсөл Монгол Улсын Засгийн ...

2024 оны 11 сарын 12, 16 цаг 35 минут
2024 оны нүүрсний экспортын гүйцэтгэл 84.4 хувьтай байна

 Оны эхний 10 сарын хугацаанд гадаад худалдааны бараа эргэлт 22.7 ...

2024 оны 11 сарын 12, 15 цаг 54 минут
2024 оны 11 сарын 12, 12 цаг 54 минут
Оюу Толгойн гэрээний авлига Лондоны арбитр дээр яригдахаар болов уу?!

  Оюу Толгойн гэрээг 15 жилийн өмнө анх байгуулах үед гарсан авлигын ...

2024 оны 11 сарын 12, 12 цаг 27 минут
“Чайна энержи”: Танай УИХ нэгдсэн ойлголцолд хүрч эрх зүйн орчныг бүрдүүлбэл хэлэлцээр хэрэгжинэ

  Анхны 126 гишүүнтэй УИХ улсын төсвийн хэлэлцүүлгээс болоод олон ...

2024 оны 11 сарын 12, 09 цаг 32 минут
Нарансэвстэйн боомт Монголчуудад илүү ээлтэй байна гэдэг ч юу л бол?

  Наран Сэвстэйн боомт нээх асуудлаар УИХ-ын эрхэм гишүүн ...

2024 оны 11 сарын 11, 11 цаг 32 минут
БНХАУ-ын эдийн засаг сэргэх найдлага нэмэгдэж, зэсийн үнэ өсөлтөө хадгаллаа

 Алтны спот ханш унц нь 2734 ам.доллар болоод байна ...

2024 оны 11 сарын 08, 17 цаг 17 минут
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн БНХАУ-д хийж буй айлчлалын үеэр хоёр улсын хооронд байгуулсан баримт бичгүүд

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Лувсаннамсрайн Оюун-Эрдэнэ Бүгд Найрамдах ...

2024 оны 11 сарын 08, 10 цаг 48 минут
“Rafael” хар салхи Мексикийн газрын тосны гарцад сорилт дагуулж байна

 Брент төрлийн газрын тос баррель нь 75 ам.доллароор арилжаалагдаж ...

2024 оны 11 сарын 08, 09 цаг 59 минут
http://www.ord.mn

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани