Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Төмөр замын төслийг нууцлах төрийн бодлого

Манай улсын уудам тал нутагт төмөр замын "ган судас” зурайгаад 70 гаруй жил болжээ. Энэ түүхийн эхлэлийг 1938 онд Улаанбаатар-Налайхын хооронд нүүрс тээвэрлэх зориулалтаар барьсан 43 км төмөр зам гэж үздэг. Үүнээс хойш зэвсэг тээвэрлэх, нийтийн тээврийн үүрэг гүйцэтгэх зэрэгт ашигласаар эцсийн дүнд төмөр зам нь дотоодын эдийн засгийн хөгжлийн өнгийг тодорхойлно гэдэгтэй бүгд санал нэгдээд байгаа. Гэвч Тавантолгойн ордоос Гашуунсухайтын боомт руу өргөн буюу 1520 мм-ийн буюу өргөн цариг, 1435 мм-ийн буюу нарийн царигийн төмөр зам барих тухай монголчуудын дунд сүүлийн долоо дахь жилдээ үргэлжилсэн ч хариултаа нэгтгэж чадаагүй хэвээр. Энэ ч утгаараа энэ салбар өнөө цагийн улстөрчдийн шүүрч аваад маргах дуртай хамгийн эрэлттэй сэдэв болон хувирсан. Энэ байдал одоо ч хэвээрээ. Уг нь "Шинэчлэлийн салхи сэвэлзүүлнэ” хэмээн амласан энэ удаагийн Засгийн газар Шинэ төмөр замын ажлыг урагшлуулах тухай мэдээллийг өнгөрсөн онд сүр дуулиантай цацсан. Салбарын яамнаас төслийн санхүү, хууль, техникийн зөвлөх үйлчилгээ үзүүлэх компаниудыг сонгон шалгаруулах олон улсын нээлттэй тендер зарласан юм. Өрсөлдөөнд гадаад, дотоодын 16 компани оролцож, техникийн зөвлөх үйлчилгээ үзүүлэгчээр таван тивийн 135 оронд 3000 гаруй төсөл хэрэгжүүлсэн туршлагатай Японы "Nippon Koei” компани, хуулийн зөвлөх үйлчилгээг АНУ-ын "Sidley Austin”, Монголын "MDS & Associates” фирм, санхүүгийн зөвлөх үйлчилгээг Францын "BNP Paribas”, АНУ-ын "Guggenheim International” компани хариуцахаар болсон. Энэ ажилд Засгийн газар 2013 онд шинэ төмөр замд "Чингис” бондын хөрөнгөөс 400 сая ам.доллар хуваарилсан. Гэвч Эдийн засгийн хөгжлийн яам энэ хөрөнгийн талыг нь буюу 200 сая ам.доллар олгоод байгаа тухай Зам тээврийн сайд А.Гансүх мэдэгдсэн.

Бодит байдал

Зам тээврийн сайдын өгсөн мэдээллээр "Шинэ төмөр зам” төслийн хүрээнд 267 км замын газар шорооны ажил 70 хувьтай байгаа юм. Харин Тавантолгой-Сайншанд- Чойбалсан- Эрээнцав, Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр замын техникийн зургийн ажил дууссан. Одоо эдийн засгийн тооцоо, барилгын ерөнхий гүйцэтгэгчдийг шалгаруулах тендерийн баримт бичиг боловсруулах ажил хийгдэж байгаа аж. Ерөнхийдөө шинэ төмөр замын ажлын талаар дээрх мэдээлэлтэй бид сүүлийн хэдэн сарыг үдэж байна. Харин энэ бүхний ард шинэ бүтээн байгуулалтын тал дээр хоёр хөрштэй хэрхэн хамтарж ажиллаж байгаа хийгээд цариг нь нарийн, эсвэл өргөн байх уу гэдэг нь төрийн нууц хэвээр байна. Мэдээж төмөр замын ажил мөнхийн хоёр хөрштэй тохиролцсоны үндсэн дээр өрнөх учиртай. Тиймээс л нэг талд нь зусардаж, нөгөөг нь гомдоож болохгүй тухай ч эдийн засагчид өгүүлдэг. Тэгээд ч төмөр замын салбар бол үндэсний аюулгүй байдалтай холбоотой тул нөхцөл байдлыг ард түмнээсээ нуух шаардлага байхгүй юм. Засгийн газраас анх "Шинэ төмөр зам” төслийн бүтээн байгуулалтад ойролцоогоор 5.2 тэрбум ам.долларын санхүүжилт шаардлагатай хэмээн тооцсон. Үүнийгээ 9.4 жилийн дотор нөхөх болмжтой гэсэн судалгааг гаргасан. Гэвч өчигдрийн байдлаар Монголбанкны зарласан ханшаар нэг "ногоон” 1808 төгрөгтэй тэнцэж байна. Гэтэл ам.долларын өсөлтөөс шалтгаалсан тооцоо судалгааг хариуцсан яамд, Засгийн газраас гаргаагүй л байна. Мэдээж, валютын ханшийн өсөлтөөс шалтгаалж зардлын хэмжээ өсөн нэмэгдэх нь ойлгомжтой байгаа.

Ажлаа эхэлчихээд маргаанаа зогсоох шийдэл

Царигийн тухай маргаанаа шийдээгүй байж төмөр замын ажлаа эхэлсэн хэмээн иргэд Засгийн газрыг буруутгадаг. Энэ тийм ч үндэслэлгүй зүйл биш юм. М.Энхсайхан "Төмөр замын цариг шилжүүлэх технологийн шийдэл, бэрхшээл” нэртэй төсөл боловсруулж, Засгийн газарт хүргүүлснээс болж "Монголын төмөр зам” компанийн захирлын суудлаа булаалгасан нь өнгөрсөн жилийн нэгдүгээр сар. Тэрбээр маш товчхондоо Тавантолгой-Ганшуунсухайтын чиглэлийн төмөр замыг нарийн царигаар барина гэж зүтгэсэн. Түүний энэ авир Засгийн газрын бодлого болоод хуучнаар ЗТБХБЯ-ны сайд асан Х.Баттулгын гаргасан "мэргэн” саналыг эсэргүүцсэн дайралт байв. Гавъяат эдийн засагч М.Энхсайханы тооцсоноор Тавантолгой-Гашуунсухайтын төмөр замыг хамгийн ойрын хугацаанд буюу 2015 онд ашиглалтад оруулж болох байв. Ингэхийн тулд "Чингис” бондоос 232.5 сая ам.доллар өгөхөд л хангалттай байжээ. Учир нь тэрбээр бусад шаардлагатай мөнгийг хөрөнгө оруулагчдаас босгох ажлаа эхлүүлсэн байсан гэдэг. Ингэснээр тээвэрлэлт хийж, өгөөжөөр нь 8.5 жилийн хугацаанд хөрөнгө оруулалтаа нөхөх чадвартай хэмээж байв. Үүнээс харахад "Чингис” бондоос шаардлагатай хөрөнгийн хэмжээ болоод хөрөнгө оруулалтаа нөхөх хугацааны хувьд Засгийн газрын одоо мөрдөж байгаа төслөөс бага үзүүлэлт юм. Энэ талаараа тэрбээр "Би УИХ болон Үндэсний аюулгүй байдлын зөвлөлийн гишүүдэд төмөр замын төлөвлөгөөгөө танилцуулсан. Энэ үеэр нэг нь ч няцаагаагүй. Тэгээд ч Засгийн газрын тэргүүн миний энэ төлөвлөгөөг ойлгохын ихээр ойлгож байгаа. Харин хойшид Засгийн газар дотроо элдэв бизнес, мөнгө угаадаг эрх ашгуудыг давж гарах эсэхээс төмөр замтай холбоотой шийдвэр хамаарна” хэмээн мэдэгдэж байсан удаа ч бий. Харин Х.Баттулга өмнөд хөршийн хараат болохгүйн тулд өргөн царигтай төмөр зам барих хэрэгтэй гэдгийг санал болгосон. Тиймдээ ч "Хятад руу хамаг баялгаа гаргая гэвэл нарийн царигтай төмөр зам тавь” хэмээн өгүүлсэн нь бий. Чухамдаа энэ хоёр эрхмээр хүчтэй илэрсэн царигийн тухай маргаан өдгөө монголчуудыг хоёр хувааж орхижээ. Мэдээж хэзээний хятадуудад дургүй гэдэг "тэнэг” монгол зангаар эх оронч "дүр” үзүүлдэг олон хүн Х.Баттулгын гаргалгааг уухайлан дэмжсэн. Мөн үүний зэрэгцээ ган замчид түүний бодолтой 100 хувь санал нийлсэн байдалтай байгаа. Үүнээс харахад дийлэнх нь өргөн царигийг дэмжиж буй мэт боловч учир мэдэх цөөн хүн М.Энхсайханы төслийг зөв гэж үзэж байгаа юм. Тэгвэл Засгийн газрын хуралдаанаар Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын хилийн боомтын 30 км төмөр замыг нарийн царигтай байхаар шийдсэн. Ингэснээр Засгийн газар 22 орон нэгдэж, 1951 онд батлагдсан Олон улсын төмөр замын хамтын ажиллагааны хэлэлцээрийг зөрчих үндэслэл болж байна. Учир нь тус хэлэлцээрийн 50.1-д "Төмөр замаар нэг орноос нөгөө орон руу дамжуулах, илгээх болон өргөн царигтай вагоны ачааг шилжүүлэн ачих, эсвэл өөр царигийн өргөнтэй хос дугуйтай вагоны түр зогсолтыг хүлээн авж буй төмөр замын хилийн өртөөнд гүйцэтгэнэ” гэсэн заалт байдаг ажээ. Өөрөөр хэлбэл өргөн царигтай төмөр замаар нүүрс тээвэрлээд БНХАУ-ын хилийн боомт дээр хүргэсэн тохиолдолд тус улсын Төмөр замын яамнаас дугуй солих, ачааг шилжүүлэх ажлыг гүйцэтгэх учиртай юм байна. Ингээд үзэхээр Засгийн газрын баталсан дагуу 30 км нарийн царигтай төмөр зам баривал бид дотооддоо зам шилжүүлэх ажлыг гардан гүйцэтгэж таараад байгаа юм.

Мэргэжилтнүүдийн гомдол

Үнэндээ Монголын төмөр замын салбар хоцрогдсон тухай М.Энхсайханаас өмнө болоод хойно хэн ч хэлээгүй юм. Төмөр замын салбарт мэргэжилтнүүд хүртэл энэ талаар ганц ч үг унгагаагүй зэргээс харвал "Болж байна” гэсэн бат итгэл мөнхөд оршиж буй бололтой юм. Харин мэргэжилтнүүдийн зүгээс гаргасан "Бидний үг үргэлж үнэгүйддэг” гэдэг гомдол царигийн тухай маргаантай хамт өрнөдөг. Бас л энэ байдал сүүлийн долоон жилийн турш хэвээрээ. Тэд энэ Засгийн газрыг "Төмөр зам тавих технологийн онцлог болон байгаль орчинд нөлөөлөх хүчин зүйл, өргөн царигаас нарийн цариг руу шилжүүлэн ачих горим, транзит тээврийн ач холбогдол уг төсөлд тусгагдаагүй” хэмээн шүүмжилж байгаа. Гэвч Засгийн газар "Бага зардлаар их хэмжээний нүүрс тээвэрлэнэ” гэсэн мөрөөдөлдөө дийлдэн тэдний саналыг тусгадагүй нь үнэн болохыг ган замчид ч тэр, инженерүүд ч ялгаагүй баталдаг. Гэвч бодит байдал дээр дэлхийн зах зээлд хар алт үнэгүйдэж буй нь Засгийн газрын мөрөөдлийн эсрэг үзүүлэлт болж байна. Өөрөөр хэлбэл эдийн засагт чамлахааргүй байр суурь эзэлж байсан нүүрсний экспортоос бид ойрын хугацаанд сайн мэдээ дуулах шинжгүй байгаа юм.

Дэлхийн чиг хандлага

Дэлхийн нийт төмөр замын 60 гаруй хувь нь нарийн царигтай, 17 орчим хувь нь өргөн цариг буюу Орос стандарт бүхий төмөр замтай ажээ. Одоогийн байдлаар нарийн царигтай төмөр замын сүлжээнд БНХАУ, хоёр Солонгос, Тайван, Япон гэх мэт өндөр хөгжилтэй олон орон нэгджээ. Тэр ч бүү хэл Казахстан иж бүрэн нарийн төмөр замын дотоод сүлжээг бий болгох нөхцлийг бүрдүүлсэн нь өргөн царигийн тухай ойлголттой манайханд цочирол өгөхгүй л байна. Тэгвэл дэлхий нийтэд нарийн царигтай төмөр зам цаашид ч тэлэх хандлагатай байгааг судлаачид тогтоожээ. Тиймээс дэлхийн чиг хандлагыг ажиглавал бид нарийн царигтай төмөр зам тавьж чадсанаараа ирээдүйд том зах зээлтэй худалдааны гарцтай үлдэх эхлэл болж ч магадгүй. Харин үүний нөгөө талд ОХУ-ын хуучны зүтгүүрийг худалдаж авахаас өөр үүрэггүй төмөр замтай үлдэх үү гэдэг асуултаас гадна ганцхан зах зээлээс хараат байдалд шилжих вий гэсэн айдас монголчуудад байгаа. Мэдээж урд хөрш рүү чиглэсэн төмөр зам өргөн царигтай байх аваас бид хэдэн жилийн дараа далайд гарцгүй дээрээ их газарт худалдааны гарцгүй болно. Энэ бол гарцаагүй зүйл. Харин Дэлхийн банкны зөвлөх Ричард Баллок "Тавантолгойн ордоос Гашуунсухайтын боомт руу нарийн царигтай төмөр зам тавих нь хамгийн ашигтай хувилбар” гэж 2008 онд Засгийн газрын захиалгаар хийсэн "Говийн өмнөд бүсийн тээврийн дэд бүтэц” судалгаандаа дүгнэсээр байхад бидний маргаан, улстөржилт зогсох шинжгүй. Тэр бээр говийн бүсийн уурхайнуудаас Хятад руу нарийн царигтай (1435 мм) төмөр зам тавих, харин ОХУ-ын сүлжээтэй холбогдох төмөр замаа өргөн (1520 мм) царигаар барих нь зүйтэй гэсэн бодлогын үндсийг үүгээр гаргаж тавьсан юм.

 

 

Г.Нэргүй, С.Ганбаатар.

Төмөр замын төслийг нууцлах төрийн бодлого
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
"Занаду Майнз" компани "Сант Толгой"-гоос зэсийн өндөр агууламжтай шинэ бүс илрүүлснээ зарлалаа

 "Занаду Майнз” компани энэ оны 9 дүгээр сард "Сант толгой” төслийн ...

Өнөөдөр, 10:33
Өнөөдөр, 10:25
Өчигдөр, 17:02
2NE1 хамтлагийн тоглолтыг үзэх хос тасалбарын азтан тун удахгүй тодорно

  Голомт банк 0-22 насны харилцагчдадаа зориулсан GenZ Loyalty аяныг ...

Өчигдөр, 16:54
“Эрдэнэс Монгол” нэгдэлд хэрэгжих дараагийн реформыг дэмжлээ

 Засгийн газрын ээлжит хуралдаан 2024 оны арваннэгдүгээр сарын 20-нд ...

2024 оны 11 сарын 20, 17 цаг 42 минут
2024 оны 11 сарын 19, 21 цаг 24 минут
Goldman Sachs: Алтны үнэ 2025 он гэхэд унц нь $3000 болж шинэ дээд түвшинд хүрнэ

 Алтны үнэ 2025 он гэхэд унц нь 3000 ам.доллар болж, шинэ дээд ...

2024 оны 11 сарын 19, 14 цаг 54 минут
Д.Далайжаргал: Бид Монголд анх удаа уран олборлож, экспортолно

 УИХ-ын чуулганы өнөөдрийн /2024.11.14/ нэгдсэн хуралдаанаар Засгийн ...

2024 оны 11 сарын 19, 12 цаг 47 минут
2024 оны 11 сарын 19, 12 цаг 41 минут
“Халзан бүрэгтэй”-г тойрсон Монголын төрийн эргэж буцсан шийдвэрүүд

  Монгол Улсад газрын ховор элемент салбарт бодитой үйл ажиллагаагаа ...

2024 оны 11 сарын 19, 10 цаг 31 минут
Уурхайд сайн дураар гацагсдыг гаргаж ирнэ

 Өмнөд Африк дахь орхигдсон алтны уурхайгаас алт, ашигт малтмалын ...

2024 оны 11 сарын 19, 10 цаг 30 минут
Оюутолгой дээр АМНАТ-ийн төлбөрийг 5 хувиар тогтоож, гэрээг тогтворжуулснаа Орано дээр өөрчилнө

 УИХ-ын чуулган нэгдсэн хуралдаанаар Цөмийн энергийн хуулийг энэ цаг ...

2024 оны 11 сарын 19, 10 цаг 05 минут
1970, 1980, 1990-ээд онд төрсөн сансрын нисгэгчид ”сансрын золголт”хийв

10-р сарын 30-ны өдрийн 4 цаг 27 минутад, ӨМӨЗО-ны Эзнээ хошууны Дунфэн ...

2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 58 минут
“Хятад улсыг танин мэдэхүй” Өвөр Монголын соёлын өдрүүдийн үйл ажиллагаа Улаанбаатарт эхлэв

Хятад Монгол хоёр улсын соёлын харилцааг гүнзгийрүүлж хоёр улсын уламжлалт ...

2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 55 минут
2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 52 минут
2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 28 минут
Хууль бусаар 65 кг цагаан мөнгө, 819.5 грамм алт олборлосон этгээдийг илрүүлжээ

  Эрүүгийн цагдаагийн албанаас Сэлэнгэ аймгийн Хүдэр сумын нутаг ...

2024 оны 11 сарын 16, 13 цаг 14 минут
Голомт банк Монгол Улсын ТОП-100 аж ахуйн нэгжийн 5 дугаарт эрэмбэлэгдлээ

  Монгол Улсын Засгийн газар болон МҮХАҮТ-аас ТОП-100 аж ахуйн ...

2024 оны 11 сарын 15, 17 цаг 55 минут
Гашуунсухайтын ГАШУУН СУРГАМЖ!

  Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн  Шанхайн айлчлалаар олон жилийн ...

2024 оны 11 сарын 15, 15 цаг 03 минут
Рио Тинто Зэсийн группийн захирлаар Кэти Жексоныг томилжээ

 Их Британийн элчин сайд Б.Энхсүх Рио Тинто компанийн компанийн ...

2024 оны 11 сарын 15, 14 цаг 57 минут
Ураны суурь АМНАТ-ийг 9 хувь болгох Ц.Даваасүрэн гишүүний санал дэмжигдсэнгүй

УИХ-ын нэгдсэн чуулганаар Цөмийн энергийн тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт ...

2024 оны 11 сарын 15, 14 цаг 03 минут
Алтны үнэ сүүлийн хоёр сарын доод түвшинд хүрчээ

 НЬЮ-ЙОРК, 2024 оны арваннэгдүгээр сарын 15 /Forbes/. Долларын ...

2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 51 минут
Зэсийн ханш буурчээ

 Дональд Трамп болон Бүгд найрамдахчуудын ялалтын дараа металлын зах ...

2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 24 минут
2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 07 минут
АНУ-ын шүүх Оюу толгойтой холбоотой нэхэмжлэлийн заримыг хэрэгсэхгүй болгожээ

 АНУ-ын шүүх Рио Тинто болон түүний гүйцэтгэх захирал асан Жан ...

2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 00 минут
Цаашид алдагдалгүй төсөв батлах чиглэлд анхаарах ёстойг Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ санууллаа

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ эхлээд Сангийн яаманд ...

2024 оны 11 сарын 15, 10 цаг 23 минут
Гашуунсухайтын төмөр замын асуудлаар "Чайна Энержи" хариу ирүүлжээ

  Гашуунсухайт-Ганцмод хил дамнасан төмөр замын талаар хийж байгаа ...

2024 оны 11 сарын 14, 16 цаг 46 минут
Mining: Рио Тинто Хятадын батарей солих технологийг Оюу толгойд туршина

 Рио Тинто Хятадын Төрийн эрчим хүчний хөрөнгө оруулалтын ...

2024 оны 11 сарын 14, 11 цаг 26 минут
"Занаду Майнз" 5.5 сая австрали долларын санхүүжилт босгосноо зарлалаа

 Монгол дахь зэс, алтны нөөц бүхий Хармагтай  төсөл дээр ажиллаж ...

2024 оны 11 сарын 14, 09 цаг 59 минут
Зэсийн үнэ буурах төлөвтэй байна

 Энэ онд эхний хагаст зэсийн үнэ өмнөх оны мөн үеийнхээс өсөж 10 ...

2024 оны 11 сарын 14, 09 цаг 48 минут
“Газрын ховор элемент уул уурхайн бизнес биш”

 Халзан бүрэгтэй газрын ховор элементийн төслийн талбайд энэ сарын ...

2024 оны 11 сарын 13, 21 цаг 24 минут
"Газрын тос, байгалийн хий бол бурхны бэлэг"

  Азербайжаны нийслэл Баку хотноо НҮБ-ын Уур амьсгалын өөрчлөлтийн ...

2024 оны 11 сарын 13, 21 цаг 22 минут
“Эрдэнэс Монгол”-ын удирдлагууд хүний амиар мөнгө хийсээр байх уу!

  “Эрдэнэс Монгол” Төрийн өмчит компанид төсөв болон ...

2024 оны 11 сарын 13, 15 цаг 18 минут
“Эрдэнэс Тавантолгой”-н оффисыг Өмнөговь руу нүүлгэнэ

 УИХ-ын Аж үйлдвэржилтийн байнгын хорооны өнөөдрийн /2024.11.13/ ...

2024 оны 11 сарын 13, 15 цаг 07 минут
Халзан Бүрэгтэйн орд ганц Мянгадын өмч биш

  Халзан Бүрэгтэйн орд газар бол Монгол Улсын өмч. Монголчууд бид ...

2024 оны 11 сарын 13, 13 цаг 20 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ: Би шинэ парламентын хяналт, тэнцэл ажиллаж байгааг эергээр харж байна

  Ирэх 2025 оны төсвийн хэлэлцүүлэг өмнөхүүдээс өөрөөр өрнөлөө. ...

2024 оны 11 сарын 13, 11 цаг 46 минут
УИХ-ын нэр хүнд түр унав уу, бүр ойчив уу?

  УИХ-ын 76 гишүүнтэй 32 жил явсан. Сонгууль нь голдуу мажоритар ...

2024 оны 11 сарын 13, 11 цаг 39 минут
Цэц “Эрдэнэт”-ийн 49 хувь эргээд “Монголын зэс корпорац”-д очих замыг нээв үү?!

  Үндсэн хуулийн цэцийн өнгөрсөн долоо хоногийн баасан гаригт Их ...

2024 оны 11 сарын 13, 10 цаг 13 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ чинь санасандаа хүрч, мөрийн хөтөлбөрөө биелүүлчихлээ

  Өнгөрсөн гучин жилд бид юун дээр алдав. Монголд ардчилал ирсэн нь ...

2024 оны 11 сарын 12, 22 цаг 19 минут
Төсвийн хэлэлцүүлгийн үйл явц 126 гишүүн "үр дүнтэй" гэдгийг тодруулж өгөв үү

  Монгол Улсын Үндсэн хуулийн нэмэлт өөрчлөлтөөр УИХ-ын гишүүдийн тоо ...

2024 оны 11 сарын 12, 19 цаг 18 минут
Үндсэн хуулийн реформ ба эрвээхэйн нөлөө….!

  Ямар ч байсан УИХ хуулийн хугацаандаа багтаж улсын төсвөө баталлаа. ...

2024 оны 11 сарын 12, 18 цаг 09 минут
126 гишүүнтэй болох Л.Оюун-Эрдэнийн хүсэл өөрт нь жинхэнэ реформыг тулгав

  "... Үндсэн хуулийн өөрчлөлтийн энэхүү төсөл Монгол Улсын Засгийн ...

2024 оны 11 сарын 12, 16 цаг 35 минут
2024 оны нүүрсний экспортын гүйцэтгэл 84.4 хувьтай байна

 Оны эхний 10 сарын хугацаанд гадаад худалдааны бараа эргэлт 22.7 ...

2024 оны 11 сарын 12, 15 цаг 54 минут
2024 оны 11 сарын 12, 12 цаг 54 минут
Оюу Толгойн гэрээний авлига Лондоны арбитр дээр яригдахаар болов уу?!

  Оюу Толгойн гэрээг 15 жилийн өмнө анх байгуулах үед гарсан авлигын ...

2024 оны 11 сарын 12, 12 цаг 27 минут
“Чайна энержи”: Танай УИХ нэгдсэн ойлголцолд хүрч эрх зүйн орчныг бүрдүүлбэл хэлэлцээр хэрэгжинэ

  Анхны 126 гишүүнтэй УИХ улсын төсвийн хэлэлцүүлгээс болоод олон ...

2024 оны 11 сарын 12, 09 цаг 32 минут
Нарансэвстэйн боомт Монголчуудад илүү ээлтэй байна гэдэг ч юу л бол?

  Наран Сэвстэйн боомт нээх асуудлаар УИХ-ын эрхэм гишүүн ...

2024 оны 11 сарын 11, 11 цаг 32 минут
БНХАУ-ын эдийн засаг сэргэх найдлага нэмэгдэж, зэсийн үнэ өсөлтөө хадгаллаа

 Алтны спот ханш унц нь 2734 ам.доллар болоод байна ...

2024 оны 11 сарын 08, 17 цаг 17 минут
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн БНХАУ-д хийж буй айлчлалын үеэр хоёр улсын хооронд байгуулсан баримт бичгүүд

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Лувсаннамсрайн Оюун-Эрдэнэ Бүгд Найрамдах ...

2024 оны 11 сарын 08, 10 цаг 48 минут
“Rafael” хар салхи Мексикийн газрын тосны гарцад сорилт дагуулж байна

 Брент төрлийн газрын тос баррель нь 75 ам.доллароор арилжаалагдаж ...

2024 оны 11 сарын 08, 09 цаг 59 минут
http://www.ord.mn

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани