Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Шатахууны үнэ ба Үйлдвэртэй болох нэхэл

 
 Шатахууны үнэ ба Үйлдвэртэй болох нэхэл

Д.ЦЭРЭННАДМИД

ЗАСГИЙН ГАЗРЫГ "БУЛАНД ШАХАХ” ИМПОРТЛОГЧДЫН АРГА, ЗАЛЬ

Шинэ Засгийн газар бий болсноос хойших гурван сард ер нь юм юм л боллоо. Түүний нэг нь Засгийн газраас импортын шатахууныг онцгой албан татвартай болгосон шийдвэрийн дараа өрнөсөн үйл явдал. Энэ юу байваа гэвэл шатахууны үнийн өндөр авсан маргаан л даа. Үе үеийн Засгийн газарт эрхэлж дургүйгээ хүрэхээр үнийн хөөрөгдлөөр айлгаж Засгийн газрыг дарамталж тэгснээрээ түрийвчээ зузаалж ирсэн нэр бүхий шатахуун импортлогч хэдэн компанийнхан яг л сурсан зангаа уг шийдвэр гарсны бараг маргаашаас нь давтав. Тэдний Засгийн газарт тулгасан гол шантааж нь бид сүүлийн гурван сар алдагдалтай ажиллаж байна. Тухайлбал, шатахууны литр тутмаас 250-300 төгрөг алддаг. Иймээс төрөөс 260 тэрбум төгрөг өг. Хэрэв өгдөггүй юм бол шатахууны үнийг тэр алдагдалтайгаа дүйх хэмжээгээр нэмнэ гэж сүрдүүлэв. Тэгээд ч зогссонгүй зарим компани шатахууны үнээ нэмж өргөн хэрэглээтэй шатахууны нөөц байхгүй гэж зохиомол хомсдол үүсгэсэн юм.

Гэтэл цаана нь АМГТГ-ын орлогч дарга Л.Раднаасүрэн нарын хүмүүс шатахууны нөөц хэвийн байгаа. Тиймээс алив хязгаарлалт, үнийн өсөлт байж таарахгүй гэж яаравчлан мэдэгдэж байлаа. Бас албан мэдээллээс харахад шатахууны импортлогч компаниуд өнгөрсөн жил бүгд л ашигтай ажилласан байх юм билээ. Энэ нь импортын шатахуунд онцгой албан татвартай болголоо гэх шийдвэрийг далимдуулан Засгийн газрыг буланд шахах үндэслэл байхгүйг нотлоод байгаа юм.

Ер нь шатахууны бизнес хамгийн ашгтай гэдэг нь хэнд ч илэрхий байдаг шүү дээ. "Петровис”-ийн Ж.Оюунгэрэл, "Содмонгол”-ын П.Анандбазар, "Шунхлай”-н Г.Батхүү, "Магнай трейд”-ийн Р.Ганзориг гээд л монголчууд мэднэ. Өнөө үед мөнгөтэй хөрөнгөтэй хүмүүс л нэрд гардаг цаг юм хойно. Тэр ч байтугай оффшорчдын жагсаалтад багтсан зарим нөхөд ч бий. Монголын толгой баячуудын тоонд тэд л яваа нь үнэн. Тиймдээ энэ салбарт тэд монополио аль хэдийнэ тогтоож амжаад ямар нэг өөрчлөлт, үнийн хөдөлгөөн хийхдээ үгсэн хуйвалдаж чаддаг болсон. Тэдний эсрэг зогсож чаддаг давилуун занг нь хязгаарладаг Засгийн газар сүүлийн жилүүдэд байсангүй л дээ. Харин ч төр шатахууны үнийг тогтворжуулж байгаа нь энэ гээд буруу шийдвэр гаргаж хэзээ ч ашигтай байдаг шатахуун импортлогчдод тэрбум, тэрбумаар мөнгө төгрөг өгч муу зан сургасан юм. Үүний цаана бас учир бий. Үе үеий улстөрчид, шатахууны эздийн хоорондын одоо ч байгаа холбоо сүлбээ хэн хэндээ ашигтай байдаг байх л даа. Байх л даа ч гэх яахав. Сонгууль болохоор л улстөрчдөд гайгүй мөнгө сарвайдаг нь шатахуун импортлогчид гэдэг нь нууц биш. Хамгийн ил юм. Нөгөө талаар шатахуун импортлогчид зөвхөн өөрсдийн л ашиг орлогыг нэмэхийн төлөө ажилладаг нь үнэн шүү дээ. Бензин шатахууны өнөөдөр мөрдөж байгаа жишиг үнэ бол дэлхийн зах зээл дээр нэг баррель нефтийн үнэ 110 ам.доллар байсан үеийнх. Гэтэл тэр нь үнэ буурч 20-30 ам.долларт унасан байхад ч шатахууны үнэ хэвээр байсан. Тэгвэл одоо нэг баррель түүхий нефть дэлхийн зах зээл дээр 69 ам.доллар байна. Бас үнийн өөрчлөлт гараагүй л. Гэтэл шатахууны бизнес эрхэлдэг компанийнхан бууралтыг огт хардаггүй өсөлт гарвал аа тэгсэн үү гэх жишээтэй ажилладаг байх юм.

Бас нэг сонирхол татаж байгаа юм юу вэ гэвэл зарим компани шатахууныхаа үнийг нэмснээр ард түмний өргөн хэрэглээний бараа, бүтээгдэхүүүний үнэ нэмэгдэж амьдралд нь хүчтэй нөлөөлж байна шүү дээ гэхтэй зэрэгцээд Засгийн газар ямар арга хэмжээ авав гэвэл А-80, АИ-92 шатахууны импортын онцгой албан татварыг тэглэлээ гэв. Энэ бол зөвхөн гал унтраах төдий шийдвэр болохоор нөгөө шатахуун импортлогчид бараг л тоосон шинжгүй түгээлтээ хязгаарласан нь ч хэвээр үнэ юугаа ч буулгаагүй л байгаа. Хэрэв Засгийн газар шатахуун импортлогчдынхоо эрхэнд бас цаагуураа холбоо сүлбээтэй байдаггүйсэн бол эрсхэн зогсож болох л байсан. Яах ёстой байсан бэ гэвэл Засгийн газар гаргасан шийдвэрээ хамгаалахын тулд шатахуун импортлогчдынхоо эздийг цуглуулж байгаад:

-За Засгийн газар шийдвэрийнхээ ард бат зогсоно оо. Та бүхний шахалт шаардлагаар 260 тэрбум төгрөг өгөх боломж алга гэдгийг мэдэх биз. Иймээс импортын онцгой татварын нөхцөлд ажиллаж чадахгүй гэсэн аж ахуйн нэгж байвал өнөөдрөөс шатахуун импортлох эрхээ цуцлуулж болно. Хэрэв тэгээгүй байж шатахууны хязгаарлалт хийгээд үнийг нь нэмээд байх юм бол Засгийн газар санаачлагаараа эрхийг нь олгодгийн хувьд цуцлах болно шүү гэчихэд л чадах нь үлдээд, чадахгүй нь "явах” байсан юм биш үү. Гэтэл Засгийн газарт маань ийм бяр, тэнхээ алга л даа.

Тэр ч байтугай Шударга өрсөлдөөн хэрэглэгчийн төлөө газраас шалгалт хийгээд "Магнай трейд” гэдэг компанийн эрхийг цуцлах саналаа яаманд нь хүргэлээ гэсэн. Таг чиг л байна. Тэдний эрхийг цуцалж харагдаа ч гэж хүмүүсийн ярихын цаанаа их юм нуугдаж байх шиг байсан. Нээрээ ч тийм дээ гэхээр. Энд нэг санаа хэлэхэд Монгол Улс зах зээлийн харилцаанд шилжээд 30-аад жил болж байхад эдийн засгийн зарим харилцаа, шийдэл нь социализмын үеийнхээрээ яваад байгаагийн нэг нь шатахуунаар хангах салбар юм шиг. Уг нь зах зээл чинь маргааш идэх хоолоо тавьж хонодоггүй өнөөдрөөр амьдардаг нийгэм шүү дээ. Иймээс энэ салбарын ажилтай Засгийн газар зууралдаж үнэ тогтворжуулах гэж оролдож шатахууны үнийг хаа ч адилхан байлгах гэдгээ больмоор ч юм шиг. Ер нь бол аль эртээ шатахууны үнийг цаг үед нь тааруулаад чөлөөлчихсөн бол өдийд компаниудын хооронд өрсөлдөөн бий болчихсон байх байсан ч юм билүү. Дэлхийн өндөр хөгжилтэй орнуудад шатахууны үнэ төвдөө өндөр, хөдөөдөө хямд байдаг гэдэг. Энэ нь зах зээлийн зарчим үйлчилсний үр дүн байдаг байх.

ҮЙЛДВЭРТЭЙ БОЛОХ ТУХАЙ "ҮЛГЭР” ҮРГЭЛЖИЛСЭЭР Л…

Дээрх шатахууны гачлан, үнийн тухай хэрүүл маргаан юу хэлээд байна вэ гэвэл Монгол Улс өөртөө нефть боловсруулах үйлдвэртэй болох нэхэл юм. Уг нь үүнийг эрт ойлгосон ч үйлдвэр барья гэж идэвхтэй ярьж эхэлснээс хойш хийе гэвэл арга нь олдоно, хийхгүй гэвэл шалтаг мундахгүйн гэдгийн үлгэрээр бараг 30-аад жил өнгөрлөө. Их ярьсаан. Төлөвлөсөн шав оноо тавьсан нь олон. Долоогоос найман үйлдвэрийн тухай яриа бий. Тэр бүхэн биелээгүйн учир дахиад л бичихээс аргагүй боллоо. "Үлгэр хэзээ дуусах бол” гэж бичснээ санаж байна. Дорнод, Дархан, Дорноговь, Налайхад тавьсан шав одоо ч тэр үлгэрийн үнэнг өгүүлж байгаа. Тэдгээрээс хамгийн боломжтой нь Ч.Сайханбилэгийн Засгийн газрын үед Хэнтий аймгийн Бэрх тосгон буюу Бор-Өндөрт нефть боловсруулах үйлдвэр барихаар хийсэн төсөл байв. Уг төслийн онцлог нь төр, хувийн хэвшлийн түншлэлээр барихаар хийж техник  технологийг нь Германы хөнгөлөлттэй зээлээр авахаар төлөвлөсөнд байсан. Цаашлаад үйлдвэрээс гарах бүтээгдэхүүнийхээ борлуулалтыг шатахуун импортлогч аж ахуйн нэгжүүдийн хамтарсан компани байгуулж хариуцахаар гэрээг бэлэн болгосон гэдэг. Энэ бүхэн яг зөв төсөл байсан гэж мэргэжлийн хүмүүс хэлдэг юм билээ.

Гэтэл Ж.Эрдэнэбатын Засгийн газар гарч ирээд уг төслийг хав дараад өнгөрсөн. Манай улс төрд бодлогын залгамж чанар гэж байдаггүйн харгайгаар энэ мэт зөв чигтэй ажил үйл мөн ч олон орхигдох юм даа. Тухайн Засгийн газрынхан хувийн ашиг сонирхолдоо хөтлөгдөөд бас бус шалтаг шалтгаан ч нөлөөлсөн биз. Тэр төсөлд зарцуулах ёстой мөнгө нь АСЕМ-д залгиулсан гэж зарим албаны хүний хэлсэн үг байдаг. Магадгүй л байх. Ер нь яагаад тийм олон жил удаа дараагийн Засгийн газруудын бодлогод нефть боловсруулах үйлдвэрийн асуудал яригддаг нь боломжгүй гэсэн үг юм уу. Үгүй шүү дээ Монгол Улс газрын тосны гайгүй баялагтай болохоор бусдаас гуйхгүй байж бараг чадахаар даа. Судлаачдын тооцоогоор 332 сая тонн газрын тосны нөөцтэй. Үүнээс хэмжигдсэн нь 43 сая гэдэг юм билээ. Тэгэхээр үйлдвэрээ барьчихаад жилдээ хоёр сая тонныг боловсруулна гэвэл лав 20 жилийн нөөц байна гэсэн үг. Зөвхөн Тамсгаас жилдээ олборлож байгаа нь 1.2 сая тонн. Үүгээр шатахуун хийх юм бол Монгол Улс хэрэгцээгээ бараг бүрэн дүүрэн хангачихна гэж мэргэжлийн хүмүүс хэлдэг юм.

Дорнодод "Петро Чайна Дачин Тамсаг”, Дорноговийн Зүүнбаянд "Дошен газрын тос-Монгол” компаниуд олборлолт явуулж олборлосноо өдөр шөнөгүй Хятад руу зөөж байна. Энэ хоёр компани хоёулаа Хятадын хөрөнгө оруулалттайг бодохоор бид өөртөө байгаа баялагтаа эзэн биш зангаар өөр бусдад "бэлэглэж” байгаа юм шиг л сууна шүү дээ. Одоо мөрдөж буй бүтээгдэхүүн хуваах гэрээгээр Монголын тал олборлосон тосныхоо ердөө 26.7 хувийг өөрсдөө захиран зарцуулах эрхтэй. Гэвч үйлдвэрээ барьж чадахгүй мунгинасаар тосоо бүгдийг ачуулдаг. Уг гэрээг өөрчлөх талаар үе үеийн Засгийн газар, улстөрчид огт санаачилга гаргадаггүй нь бас сонин л санагддаг. Цаанаа нэг ашиг сонирхол үйлчилдэг гэдэг нь ч нууц биш л дээ. Иймээс үйлдвэр барих ажил ч бүтэмжгүйд хүрдэг байх.

Одоо У.Хүрэлсүхийн Засгийн газар Энэтхэгийн "Эксим” банкнаас зээлэх нэг тэрбум ам.доллараар жилдээ 1.5 сая тонн газрын тос нэрж 90.4 сая ам.долларын ашигтай ажиллах үйлдвэр барина гэсэн тооцоо ярьж эхэллээ. Барих газраа ч шийдлээ гэх юм. Дорноговийн Алтанширээ сумын нутагт гэж товлоод үйлдвэр барих хүн хүчний тухайд ч ярьж үйлдвэрийг 2021 он гэхэд ашиглалтад оруулна гэсэн зорилт ч дуулдлаа. Биелдэг бол сайхан л хэрэг. Бас л үлгэр болохвий гэсэн болгоомж бас төрөх юм. Шалтаг тоочих зарим хүмүүс уг нь уг үйлдвэрийг барих зохистой газар нь Зүүнбаян. Тэнд түүхий эдийн орд нь байна. Дэд бүтэц, зам харилцаа сайтай гэцгээж л байна. Гэтэл тэнд усны нөөцгүй гэсэн шалтгаан зааж болиулсан юм уу даа. Хэрэв усандаа бас зарим орддоо бүр ойртуулъя гэсэн юм бол Бор-Өндөрт ч юм уу бүр Тамсаг руу дөхүүлж яагаад болсонгүй юм бол гэх хүн ч байх л юм. Магадгүй ээ. Тамсаг орчмыг эзэгнэчих шахаад байгаа хятадуудын далд санаанаас айсан байж мэднэ. Нөгөө талаар үйлдвэр барьлаа гэхэд бэрхшээл юу гарч ирэх вэ гэвэл түүхий тосныхоо 70-75 хувийг бусдаас авах асуудал тулгарах юм. Тамсгаас бас Зүүнбаянгаас олборлож буй тосыг одоогоор манай юм гэхэд хэцүү. Учир нь бүтээгдэхүүн хуваах тэнэгдүү гэрээгээр эндээс олборлож байгаа газрын тосыг дотоодын үйлдвэрт нийлүүлэхгүй гэх санаа орчихсон байдаг гэдэг. Тэгэхээр экспортолж байгаа тосоо буцааж авах эрх зүйн чадамж алга л байна шүү дээ. Одоо барих үйлдвэрийг төрийн өмч байна гэж төлөвлөсөн нь шатахуун импортлогчдын таалалд тийм амар нийцэхгүй тал бас бий. Үүнийг сая шатахууны үнийн асуудал дэгдснээр л дохио дуугарлаа гэж хэлж болно. Эцэстээ энэ бүхнийг даван туулж болохгүй бүтэхгүйг хойш нь тавьж үйлдвэрээ л яаравчлах нь зөв юм. Үйлдвэрээ босгохтой зэрэгцүүлж шийдэх нэг гол зүйл нь ердөө түүхий эдийн хангамж. Үйлдвэр ашигтай ажиллах боломж ч үүнээс л шалтгаална. Бас мэргэжилтнүүдийн хэлээд байгаа нэг зүйл нь жилд хоёр сая тонноос бага үйлдвэрлэл ашиггүй гэх. Уг нь энэ хэмжээний биш технологитой үйлдвэр хаа ч байхгүй л гэдэг. Тийм бол өөрийн баялагтаа тохирсон шинэ техник, технолгийг бий болгож болох л юм гэдгийг инженерүүд ярьж байналээ. Ямартай ч боломж бүхнээ дайчлаад газрын тос боловсруулах үйлдвэрээ барьчих. Тэгвэл энэ Засгийн газар түүхэнд том юм бүтээлээ гэж хэлэх үгтэй болно. Манай улсын жилийн хэрэгцээний шатахууны хэмжээ 800 гаруй сая тонн. Үүнийг 100 хувь гадаадаас авахад нэг тэрбум ам.доллар зарцуулдаг. Үүнийг 70-80 хувь бууруулж чадахад үйлдвэртэй болсны ашиг харагдана. Үйлдвэр барих "үлгэр” мөдхөн төгсөөсэй дөө.

Эх сурвалж: "Зууны мэдээ” сонин


Шатахууны үнэ ба Үйлдвэртэй болох нэхэл
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
Уул уурхайн бүтээгдэхүүний биржээр IX сард ₮317.3 тэрбумын арилжаа хийсэн байна

 Уул уурхайн бүтээгдэхүүний биржийн арилжаагаар есдүгээр сард нийт ...

Өнөөдөр, 13:02
Блүүмберг: Монголын ураны уурхайг хөгжүүлэхэд ахиц дэвшил гарч байна

 Францын төрийн мэдэлд байдаг "Orano”-гийн Монголд хэрэгжүүлж буй ...

Өнөөдөр, 12:03
Нүүрс тээврийн жолооч нар албадан хөдөлмөрт өртөж байна

  Бридж-II төслийн хүрээнд байгуулагдсан Хамтарсан баг Өмнөговь ...

Өнөөдөр, 11:38
“Хармагтай” төсөл дээр Монголын төр хувь эзэмших үү

  Монгол дахь томоохон ордуудын нэг, Индонезийн Грасбергийн уурхайтай ...

Өчигдөр, 20:23
Чулуун нүүрсний экспорт өмнөх оноос 26 хувиар өсжээ

 Монгол Улс энэ онд 78.1 сая тонн нүүрс экспортлох зорилт тавиад ...

Өчигдөр, 14:04
Өчигдөр, 10:55
АНУ-ын United Airlines компани Улаанбаатарын нислэгийн шинэ чиглэл нээхээр болсноо зарлалаа

  Чикаго хотод төвтэй Америкийн томоохон агаарын тээвэрлэгч United ...

2024 оны 10 сарын 12, 21 цаг 09 минут
Голомт банк “Mining week & MinePro 2024” арга хэмжээнд оролцлоо

  Эрдэс баялаг, уул уурхайн салбарын хамгийн том чуулга уулзалт ...

2024 оны 10 сарын 12, 20 цаг 56 минут
Стратегийн орд гэдэг бүхэлдээ Үндэсний баялгийн сан

  Монголчууд байгалийн баялгаасаа нийтээр тэгш хувь хишиг хүртэх ...

2024 оны 10 сарын 12, 20 цаг 47 минут
Үлгэр дуусах арай л болоогүй

  Өнөөгөөс 30 гаруй жилийн өмнө юм даа, Тамсагийн сав газраас газрын ...

2024 оны 10 сарын 12, 20 цаг 19 минут
Түүхий эд, бүтээгдэхүүнийг анхан шатнаас гүн боловсруулах цогцолборуудыг байгуулна

  Монгол Улсын Засгийн газрын ээлжит хуралдаан 2024 оны аравдугаар ...

2024 оны 10 сарын 11, 19 цаг 20 минут
Монголчууд байгалийн баялгаас хувь хүртэх ёстой!

  Том газар нутаг дээрх цөөн хүн ам, байгалийн асар их нөөц ...

2024 оны 10 сарын 10, 13 цаг 27 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ 2024 оны эцэс гэхэд 1 сая жуулчин хүлээж авахаар зорьж ажиллахыг уриаллаа

  Аялал жуулчлалын Үндэсний хорооны ээлжит дөрөвдүгээр хуралдаан ...

2024 оны 10 сарын 10, 12 цаг 37 минут
Голомт банк “Оюутны тэтгэлэгт хөтөлбөр”-өө шинэчлэн 20 дахь жилдээ зарлалаа

  Сайн сайхныг санхүүжүүлэгч Голомт банк 20 дахь удаагийн ...

2024 оны 10 сарын 09, 16 цаг 43 минут
ЗГ байр сууриа эцэслээгүй тул "Антрэ Гоулд"-ын асуудлыг Оюу толгойн ТУЗ дээр хойшлуулсаар байна

 "Оюу толгой" төслийн хүрээнд шинэ хоёр талбайд олборлолт эхлүүлж, ...

2024 оны 10 сарын 09, 16 цаг 16 минут
Уул уурхайн салбарын хувьсал ба сорилт

 "Оюу толгой” компанийн Гүйцэтгэх захирал Дэйрдрэ Лингенфэлдер ...

2024 оны 10 сарын 09, 09 цаг 54 минут
Англи улс 2030 он гэхэд эрчим хүчний салбараа нүүрстөрөгчөөс бүрэн ангижруулах зорилт тавьжээ

 Дэлхийн улс орнууд уур амьсгалын өөрчлөлтийн асуудлаар үндэсний ...

2024 оны 10 сарын 08, 23 цаг 06 минут
“Эрдэнэс Тавантолгой” ХК 128 мянган тонн нүүрс биржээр арилжаалав

 "Эрдэнэс Тавантолгой” ХК өнөөдөр/2024.10.08/ Монголын хөрөнгийн ...

2024 оны 10 сарын 08, 23 цаг 00 минут
Нүүрс тээврийн компаниудын төлсөн татвар ₮200 гаруй тэрбумд хүрчээ

 2022 оны аравдугаар сарын 26-нд ЭТТ ХК-д Онцгой дэглэм тогтоосон. ...

2024 оны 10 сарын 08, 22 цаг 47 минут
Голомт банк мэргэжлийн 15 чиглэлээр 100 гаруй ажлын байр шинээр зарлалаа

  Голомт банк болон Голомт капитал үнэт цаасны компани хамтран энэ ...

2024 оны 10 сарын 08, 20 цаг 14 минут
2024 оны 10 сарын 08, 18 цаг 19 минут
Урлагийн од Ижил

Ижил, энэ жил 12 настай. ӨМӨЗО-ны Ар Хорчин хошууны Хан-Уул бага сургуульд ...

2024 оны 10 сарын 08, 12 цаг 39 минут
Алдарт дуучин Урнаа

"Чандмань эрдэнэ” дуугаараа ард олондоо танигдсан Хятадын алдарт дуучин ...

2024 оны 10 сарын 08, 12 цаг 37 минут
Боксын дасгалжуулагч Хаданбаатар

Улаанхад хотын Онниуд хошууны Шинэсүм нутагтай Хаданбаатар Өвөр Монголын ...

2024 оны 10 сарын 08, 12 цаг 34 минут
Алдарт дуучин Хүслэн

Алдарт дуучин Хүслэн, Бүх Хятадын залуучуудын холбооны гишүүн, ...

2024 оны 10 сарын 08, 12 цаг 30 минут
Өвөр Монголын Залуучууд сэтгүүлийн ахлах редактор Зоригт

 Зоригт монгол, хятад хоёр хэлээр зохион бичдэг, мөн орчуулга хийдэг. ...

2024 оны 10 сарын 08, 12 цаг 24 минут
“Шинэ Хараа” студийн үүсгэн байгуулагч О.Наранхүү

Шилийнгол аймгийн Баруун Үзэмчин хошуугаар нутагтай Отгонбаатарын Наранхүү ...

2024 оны 10 сарын 08, 12 цаг 18 минут
Улсын хүүхэд Удвалцэцэг

Зүүн Сөнид хошууны Цагааннуур сумын Баяндэлгэр суурингийн Удвалцэцэг 1958 ...

2024 оны 10 сарын 08, 12 цаг 11 минут
Өвөр Монголын Олон Улсын Эмнэлгийн орлогч дарга Х.Насандалай

ӨМӨЗО-ы гарамгай хувь нэмэртэй мэргэжилтэн, нэрт эмч, Монгол анагаах ...

2024 оны 10 сарын 08, 12 цаг 06 минут
Тал нутгийн Уянга

“Тал нутгийн Уянга” гэвэл Хятадын сошиал ертөнцөд мэдэхгүй хүн ...

2024 оны 10 сарын 08, 12 цаг 03 минут
Тал нутгийн Уянга

“Тал нутгийн Уянга” гэвэл Хятадын сошиал ертөнцөд мэдэхгүй хүн ...

2024 оны 10 сарын 08, 12 цаг 01 минут
Эрчим хүчний салбарт хөрөнгө оруулж байгаа хувийн хэвшлийнхэндээ баярлалаа

  Эрчим хүчний салбарт хөрөнгө оруулж байгаа хувийн хэвшлийнхэндээ ...

2024 оны 10 сарын 07, 13 цаг 23 минут
Атлантын далайн ёроолд асар том тогоо үүссэн шалтгааныг тогтоожээ

 Их Британи, АНУ, Германы эрдэмтдийн хамтарсан баг Африкийн эрэг ...

2024 оны 10 сарын 07, 13 цаг 18 минут
Уул уурхайн салбарын "Mongolia Mining 2024" олон улсын үзэсгэлэн энэ сарын 8-нд нээгдэнэ

 Mongolia Mining олон улсын уул уурхайн цуврал үзэсгэлэнгийн 13 дахь ...

2024 оны 10 сарын 07, 12 цаг 45 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ: 2012 оны уул уурхайн их тэсрэлтийг эргүүлэн авчирна

  Mining week 2024 олон улсын уул уурхайн үзэсгэлэн, хуралд Ерөнхий ...

2024 оны 10 сарын 07, 11 цаг 27 минут
2050 он гэхэд уул уурхайн салбарт $2.1 их наядын шинэ хөрөнгө оруулалт хэрэгтэй

 Дэлхий нийт нүүрстөрөгчийн хийн ялгарлаа "тэг"-лэх зорилтдоо ...

2024 оны 10 сарын 04, 18 цаг 10 минут
“Хадгаламжтай аялал”-тай хамт Ойрх Дорнодын уудам нутгаар аялах уу?

  Голомт банк иргэд, харилцагчдынхаа ирээдүйдээ хөрөнгө оруулж, ...

2024 оны 10 сарын 04, 17 цаг 58 минут
Үнэ унаснаас компаниуд нүүрсний экспортоо бууруулжээ

 Монгол Улсын гадаад валютын албан нөөц энэ оны эхний зургаан сард 5 ...

2024 оны 10 сарын 04, 17 цаг 24 минут
2024 оны 10 сарын 04, 16 цаг 58 минут
ЭТТ-н биржээр худалдсан нүүрсний хувь 70-аас 15 болж буурсныг шүүмжлэв

  Улсын Их Хурлын Эдийн засгийн байнгын хорооны намрын ээлжит ...

2024 оны 10 сарын 04, 16 цаг 54 минут
Уул уурхайн шилдэг мэргэжилтнүүдийг Монголдоо бэлтгэхээр боллоо

 "Рио Тинто” групп дэлхийд тэргүүлэгч Австралийн Квинсландын их ...

2024 оны 10 сарын 04, 16 цаг 24 минут
Брокерууд уул уурхайн биржийн арилжаанд оролцох боломжгүй боллоо

  “Монголын хөрөнгийн бирж” ХК-ийн Төлөөлөн удирдах ...

2024 оны 10 сарын 04, 16 цаг 11 минут
ГЕГ: 19 мянган төгрөгийн бродюр гаальд мэдүүлсэн тохиолдол байхгүй

  Нийслэл хотод зам засварын ажил эд өрнөж буй энэ үед бродюрын ...

2024 оны 10 сарын 04, 16 цаг 06 минут
Ойрх Дорнод дахь мөргөлдөөн хурцдаж, газрын тосны үнэ арилжааны 3 өдөр дараалан өсөв

 Брент төрлийн газрын тос баррель нь 74 ам.доллароор арилжаалагдаж ...

2024 оны 10 сарын 04, 14 цаг 58 минут
2024 оны 10 сарын 04, 14 цаг 49 минут
Казахстан байгалийн хийн экспортоо нэмэх талаар БНХАУ-тай хэлэлцэж байна

 Казакстан улс БНХАУ-д дөрвөн тэрбум метр куб байгалийн хий ...

2024 оны 10 сарын 03, 14 цаг 16 минут
АМГТГ-ын хэлтсийн дарга нар авлигын хэрэгт холбогдсоор байна

  Ашигт малтмал, газрын тосны газар (АМГТГ)-ын албан тушаалтнууд ...

2024 оны 10 сарын 02, 16 цаг 51 минут
“Эрдэнэс Тавантолгой” ХК энэ онд 12.2 сая тонн нүүрс борлуулжээ

 "Эрдэнэс Тавантолгой” ХК 2024 онд нийт 36 удаагийн цахим арилжаагаар ...

2024 оны 10 сарын 02, 16 цаг 34 минут
БНХАУ-ын эдийн засгаа идэвхжүүлэх арга хэмжээ зэс, төмрийн хүдрийн үнэ огцом өсөхөд нөлөөллөө

 Дэлхийн хоёр дахь том эдийн засаг, түүхий эдийн гол хэрэглэгч ...

2024 оны 10 сарын 02, 13 цаг 54 минут
BHP: Зэсийн эрэлт 2035 он хүртэл жилд дунджаар 1 сая тонноор нэмэгдэнэ

 2023 онд зэсийн нийт эрэлт 31 сая тонн хүрч байв. ...

2024 оны 10 сарын 02, 12 цаг 36 минут
http://www.ord.mn

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани