- mram.gov.mn
- nea.gov.mn
- keestrackmongolia.mn
- erdenetmc.mn
- southgobi.mn
- mininginvestment.mn
- infomine.mn
- pam.gov.mn
- mn.mno.mn
- mmc.mn
- tsairt.mn
- energyresources.mn
- mongolgazar.mn
- monpolymet.mn
- international.mcs.mn
- erdenesmgl.mn
- tavantolgoi.mn
- mm.gov.mn
- tananimpex.mn
- investor.mn
- entree.mn
- mpi.mn
- absolutemining.mn
- adamasmining.mn
- uuluurhai.mn
- boroogold.mn
- sbt.mn
- ot.mn
- donbass.mn
- tanilgroup.mn
- baganuurmine.mn
- monmag.mn
- mining.mn
- cylpro.mn
- ewater.mn
- mera.mn
- digdog.mn
- guum.mn
- amc.mn
- miningmongolia.mn
- eitimongolia.mn
- mak.mn
- mongoliandiamondtool.mn
- lme.com
- altanrio.com
- bloomberg.com
- infomine.com
- sharyngol.com
- umamisf.com
- cengeolab.com
- noyonshish.com
- zamineservices.com
- tumurlug.e-darkhan.com
- mongolianminingjournal.com
- mnmining.net
Байгалийн нөөцийн харти ба Тогтвортой хөгжилд хөрөнгө оруулах
Нөхөн сэргээгдэхгүй байгалийн нөөцтэй орнуудад боломж, бэрхшээлийн аль аль нь бий болдог. Хэрэв зөв ашиглаж чадвал нөөц баялаг одоо болон ирээдүй үеийнхэнд хөгжил цэцэглэлт авч ирнэ; эсрэгээрээ хэт үрэлгэн хандах, тааруу удирдлага нь эдийн засгийн тогтворгүй байдал, нийгмийн зөрчилдөөн, түүнчлэн урт хугацаанд үргэлжлэх хүрээлэн буй орчны доройтолд хүргэж болно. Байгалийн Нөөцийн Харти нь Засгийн газрууд, аливаа нийгмийн байгууллууд болон олон улсын нийгэмлэгүүдэд байгалийн нөөцийг хэрхэн оновчтой удирдан зохицуулах талаар баримтлах бодлогын сонголтууд, практик зөвлөгөөг санал болгож байна. Энэхүү зөвлөмжийн чанартай баримт бичиг нь байгалын нөөцөөр баян орнуудад тулгарах бэрхшээлүүдтэй ганцаар нүүр тулах бус, түүхэнд хуримтлагдсан туршлага дээр үндэслэн, өнгөрсөнд гарсан алдааг давтахаас зайлсхийх боломжыг олгож байгаа юм.
Харти бол зайлшгүй хэрэгжүүлэх хэм хэмжээ биш харин энэ салбарт амжилттай яваа улс орнуудын өөр өөр агуулга, хэрэгжүүлсэн арга хэмжээг нээн илрүүлж, байгалийн нөөц баялагийн салбарт хөгжин дэвших боломжыг танин мэдэх ач холбогдолтой баримт бичиг юм. Ингээд та бүхэндээ ээлжит цувралыг толилуулж байна.
ЖОР 9
Засгийн газар байгалийн нөөцийн орлогыг үндэсний болон орон нутгийн төрийн үйлчилгээний зарцуулалтын үр ашгийг нэмэгдүүлэх боломж болгон ашиглах ёстой
Байгалийн нөөцөөс олох орлого бол Засгийн газрын нийтийн үйлчилгээнд зарцуулах, хөрөнгийн чадамжыг нэмэгдүүлэх, мөн эдийн засагт цаашдын хөрөнгө оруулалтыг шингээх чадварыг нэмэгдүүлэх боломж олгодог. Эдгээр оролдлого ирээдүйд улс оронд өндөр өгөөж авч ирэх дараагийн хөрөнгө оруулалтын боломжыг нээхийн дээр үүнээс эрх тэгш хүртэх боломж олгоно.
Эдийн засгийн доройтлоос зайлсхийхийн тулд төсвийн зарлагын бодлогыг удирдах : Нийтийн үйлчилгээний зардлын удирдлага сул, жижиг эдийн засагтай орнуудад үр ашигтай хөрөнгө оруулалт хийх бэрхшээлтэй байдаг. Нэгдүгээрт, Төслийн сонгон шалгаруулалт, үнэлгээ илүү их шаарддаг том төсөвт менежмент хийхэд Засгийн газрын аппаратын хүчин чадал хүрэхгүй байх тохиолдол бий. Хоёрдугаарт, байгалийн нөөцийн орлогын их хэмжээний зарцуулалт илүү өргөн хүрээнд эдийн засгийг тэлж, үүнээс инфляцийн дарамт үүсч цаашлаад орлогын үнэ цэнийг ч бууруулах магадлалтай. Гуравдугаарт, байгалийн нөөцийн олборлолт тэгш бус байдлыг нэмэгдүүлэх магадлалтай: олон нийт шинэчлэл хийхийг шаардах цаашлаад зөрчилдөөнд ч хүргэж болно. Эцэст нь хэрэв ил тод байдал, хариуцлага сул тохиолдолд орлогын зарцуулалтын явцад мөнгө алдагдах хэмжээ ихэснэ.
Идэвхитэй менежментгүйгээр орлогын их хэмжээний мөнгөн урсгал улсад ашигтай гэхээсээ илүү сөрөг нөлөөлөл авчрах боломжтой. Хэдийгээр байгалийн нөөцийн орлого энэ утгаараа аюултай боловч нөгөө талд улс орнуудыг засаглалын чадамж сул байдлаас гаргаж, эдийн засгийн шингээх чадвар бий болгох боломж олгодог.
Төрийн үйлчилгээний зарцуулалтын менежментийг сайжруулах : Төрийн үйлчилгээний зарцуулалтын менежментийг сайжруулснаар зарцуулалтын тохиромжтой төлөвлөгөө сонгох чадварыг нэмэгдүүлэх, байгууллагууд улс төрийн оролцоогүйгээр шийдвэр гаргах боломж бүрдүүлнэ. Институцуудын чадамж сул орнуудын хувьд нарийн, сайжруулсан менежментийн журмыг одоогийн зарцуулалтын төсөвт шинэчлэл хийх замаар оруулах бус харин шинэ төсөвт суулгаж өгөхийг зорих нь илүү хялбар.
Засгийн газар төрийн үйлчилгээний санхүүжилт, түүний менежментийн системийн хүрээнд дараахь зүйлсийг хэрэгжүүлэхийг зорих хэрэгтэй.
- Хувийн хэвшилд илүү найдвартай орчин бий болгох, мөн зарлагын үйл явцыг удирдлагаар хангах боломж олгосон нээлттэй, олон жилийн төлөвлөгөө
- Өрсөлдөхүйц, нээлттэй, ил тод худалдан авах ажиллагаа (Оролцогчийн хангалттай сонирхол бий тохиолдолд)
- Дээд түвшний болон дотоод хяналт
- Томоохон зарцуулалтын нийгмийн болон эдийн засгийн үр ашгийг үнэлэх, зөвшөөрөл олгохын өмнөх шаардлага
- Төсвөөс санхүүжиж байгаа төслүүдэд хяналт тавьж, Засгийн газарт санхүүжилтийн процессоо сайжруулахад туслах бие даасан төрийн аудит
- Албан ёсны хяналтыг хэрэгжүүлэх зорилгоор хадгаламжийн сан, бусад ижил төрлийн байгууллагад бус зарцуулалтын эрхийг төсөвт суулгаж өгөх.
Хөрөнгө оруулалтын төслийн зардлыг бууруулахын тулд төрийн хөрөнгө оруулалтын процесс, мөн эдийн засаг дахь нийлүүлэлтийн дутагдлыг арилгахад хөрөнгө оруулах нь зүйтэй.
Холбогдох кэйс : Чад улсын төсөвт олборлох салбараас асар их орлого орж ирдэг— Засгийн газрын орлогын 70 хувь газрын тосны олборлолтоос орж ирдэг. Гэсэн хэдий ч, энэ хөрөнгийг хүний хөгжилд зарцуулахын оронд төсвийн 18 хувьтай тэнцэх хөрөнгийг аюулаас хамгаалах салбарт зарцуулсан байдаг. Харин үр дүнд нь өсөн нэмэгдсэн өр, Хүний Хөгжлийн Индексээр дэлхийн орнуудаас 184-т бичигдсэн. Africa Progress Panel, 2013
Нигерь уль 1999 онд төрийн худалдан авалтын тогтолцоонд реформ хийсэн. Үүнээс өмнө жил бүр дунджаар 300 мянган доллар авлигын луйварт алддаг байжээ. Шинэчлэл хийснээс хойш буюу 2001-2007 оны хооронд Холбооны Засгийн газар үнийн зөрүүг багасгах замаар 1.5 тэрбум доллар хэмнэж чадсан байна. Ngozi Okonjo-Iweala and Philip Osafo-Kwaako, 2007
Африкийн ихэнх улс орнуудад дэд бүтцийн хангалтгүй байдал бизнес эрхлэхэд хамгийн их сөргөөр нөлөөлдөг бөгөөд үйлдвэрлэлийн бүтээмжийг 40 хувиар бууруулдаг. Álvaro Escribano, J. Luis Guasch, and Jorge Pena, 2010
Нөөцийн олборлолт хийх, хөрөнгө оруулах, зарцуулах нь төрөөс хийх хөрөнгө оруулалтын зардлыг дэлхийн хэмжээнээс хэд дахин өндөр түвшинд хүргэхэд шууд бусаар нөлөөлөлдөг. Төрөөс урьдчилан бодлого тодорхойлох замаар зардлыг багасгаж, өсөн нэмэгдэх хөрөнгө оруулалтыг шингээх эдийн засгийн багтаамжыг сайжруулах боломжтой.
Үргэлжлэл бий ....
Э.БАТСАЙХАН
Нийтлэлтэй холбоотой санал хүсэлтийг 80111510 болон batsaikhanpm2020@gmail.com хаягаар хүлээн авна.
Эх сурвалж : МУ-ын сайдын ажлын алба, Мегатөсөл хөгжлийн хүрээлэн
Байгалийн нөөцийн харти ба Тогтвортой хөгжилд хөрөнгө оруулах
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой
URL:
Сэтгэгдлүүд:
Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
Санал асуулга
Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж | ||
Нэр | Хаалт | Өөрчлөлт |
BHP Billiton Ivanhoe Mines |
90.53 23.3 |
1.44 0.00 |
Австралийн хөрөнгийн бирж | ||
Нэр | Хаалт | Өөрчлөлт |
General Mining Corp Aspire Mining Limited |
0.145 0.52 |
0.00 -0.02 |
Лондонгийн хөрөнгийн бирж | ||
Нэр | Хаалт | Өөрчлөлт |
Petro Matd Limited polo Resources Limited |
123.5 5.4 |
0.00 0.02 |
Хонконгийн хөрөнгийн бирж | ||
Нэр | Хаалт | Өөрчлөлт |
Mongolian Mining Corporation Mongolia Energy |
9.59 1.14 |
0.00 -0.06 |
Торонтогийн хөрөнгийн бирж | ||
Шинэ бүтээл
Уул уурхайн ТОП 25 компани