Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Коксжих нүүрсний ҮНЭГҮЙДЭЛ

Коксжих нүүрсний ҮНЭГҮЙДЭЛ

 

Хятадын гангийн үйлдвэрүүдийн багагүй үнээр авч хэрэглэдэг өндөр чанарын коксжих нүүрс ачсан том машинууд Таван толгой дээр 160 км-ын цуваа үүсгээд түгжирч байна. Цэнхэр гаригийн коксжих нүүрсний баяжмалын дийлэнх хэсгийг Азийн орнууд хэрэглэдэг. Мэдээж акул хэрэглэгч нь Хятад Улс. Дэлхийн нийт хэрэглээний 49.2 хувийг дангаараа эзэлнэ гэдэг бол аварга тоо. Манай улс коксжих нүүрсний нөөцөөрөө ОХУ, БНХАУ, АНУ, Австрали, Канадтай зэрэгцэж бичигддэг. Гангийн үйлдвэрүүдийн хорхойг асаасан өндөр чанарын коксжих нүүрсний нөөц ихтэй ордуудын нэг нь Монголын Таван толгой. Чанартай бүтээгдэхүүнтэй хэрнээ төмөр замгүйгээсээ болоод ачааны машинуудын урт цуваа үүсгэсэн шигээ суугаагийн цаад шалтгааныг ухъя.

 

УРД ХӨРШИЙН ЧЕНЖҮҮДИЙГ МӨНГӨЖҮҮЛДЭГ СХЕМ

Ямар нэг дундын зуучлагчгүйгээр нүүрсээ экспортолж байгаа ганц л компани бий. Тэр нь "Энержи ресурс”. Бусад нь уурхайн аман дээрээсээ шууд зардаг. Цаашхи процесс нь зуучлагч, ченж компаниудад хамаардаг гэсэн үг. Товчхондоо хятадууд уурхайн аман дээрээс авсан нүүрсээ өөрсдөө ачиж, тээвэрлэж, хил гаргаад хилийн цаана 100 гаруйхан км-т байдаг Жинчуан гэдэг газрын угаах үйлдвэрүүдэд хүргэдэг. Тэд Монголоос орж ирсэн чанар сайтай коксжих нүүрсийг дотоодынхоо муу чанарын нүүрстэй хольж баяжуулаад, Тавантолгойн нүүрс гэсэн нэрээр цааш нь зарж ашиг олдог. Нүүрсээ зардаг хэлбэр маань урд хөршийн ченжүүдийг мөнгөжүүлдэг схем болоод хувирсныг эндээс харж болно . Экспортоо шууд хийдэг "Энержи ресурс”-ийн хувьд Хятадын хойд бүс нутгийн аж үйлдвэрийн гол зах зээл Бугатын гангийн үйлдвэрүүдтэй гэрээ хийж, эцсийн хэрэглэгчиддээ шууд нийлүүлэхээс гадна Тяньжиний боомт руу ч хүргэдэг. Сүүлийн статистикаар Таван толгойгоос Тяньжин хүргэх зөвхөн тээврийн зардал нь гэхэд 70 орчим ам.доллар байгаа юм билээ. Дундын зуучлагчдаар тээврээ хийлгэдэг компаниудын хувьд арай өндөр гарч магадгүй.

 

ТӨМӨР ЗАМЫН ТӨВӨГТӨЙ ТҮҮХ

Төмөр замтай бол ачааны машины урт цуваа үүсгэж, коксжих нүүрсээ үнэгүйдүүлэхгүйгээр овоо доллар олчих боломж бий. Гэхдээ яагаад ч юм урд хөрш рүү чиглэсэн төмөр замыг өргөн, нарийн аль ч хувилбараар яриад ажил болдоггүй. Төмөр замын төдийгөөс өдий хүртэлх он дарааллын хэлхээг харъя.

 

2008.06.18. Төрөөс Ухаа Худаг-Гашуунсухайт чиглэлд төмөр замын суурь бүтэц барих тусгай зөвшөөрлийг "Энержи ресурс” ХХК-д олгов.

 

2008-2009 он. Төмөр зам барих бэлтгэл ажил өрнөв. "Энержи ресурс" тусгай зөвшөөрлийн гэрээний үндсэн нөхцөлд гарын үсэг зурж, Төмөр замын төслийн байгаль орчинд нөлөөлөх байдлын нарийвчилсан үнэлгээ болон холбогдох бусад судалгаа, шинжилгээ, бэлтгэл ажлуудыгхийж гүйцэтгэв.

 

2010.06.24. Төрөөс төмөр замын бодлого баталснаар Ухаа Худаг-Гашуунсухайтын төмөр замын ажил хойшлогдов. Уг бодлогын баримт бичгээр төмөр замын бүтээн байгуулалтыг нэг, хоёрдугаар шаттай байна гэж ангилсан юм. Ухаа Худаг-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замыг хоёрдугаар ээлжийн бүтээн байгуулалтад оруулснаар урд хөрш рүү чиглэх төмөр замын ажил тодорхойгүй хугацаагаар хойшлов. Бодлогын баримт бичигт нэгдүгээр ээлжийн төмөр зам өргөн царигтай байна, орд газраас хил рүү шууд холбогдох төмөр замын цариг ямар байхыг тухайн үед Засгийн газраас УИХ-д санал оруулах замаар шийдвэрлэнэ гэсэн заалт тусав.

 

хоёрдугаар ээлжийн төмөр замыг хамтад нь даруй эхлүүлэх нь зүйтэй гэсэн шийдвэр гарав. Үндэсний аюулгүй байдлын зөвлөлөөс 07/04 тоот зөвлөмж гаргаж, төмөр замын нэг, хоёрдугаар ээлжийн суурь бүтцийг хамтад нь концессийн нөхцөлөөр шийдэж, 2012 оны эхний хагаст багтаан эхлүүлэхийг Засгийн газарт зөвлөлөө.

 

2012.05.31. Засгийн газраас Ухаа Худаг-Гашуунсухайт чиглэлд төмөр замын суурь бүтцийг "Барих-Ашиглах-Шилжүүлэх” нөхцөлтэйгээр барих концессийн гэрээг "Энержи ресурс” ХХК-тай зурж, төмөр замын концессийн эрхийг тус компанид олгов.

 

2012.11.03. Засгийн газрын 121 тоот тогтоол гарч, "Энержи ресурс” ХХК-д олгосон концессийн гэрээг цуцлах шийдвэр гаргав. Засгийн газар өөрөө нэг, хоёрдугаар ээлжийн төмөр замын ажлыг үргэлжлүүлэн хариуцаж ажиллана, компаниудын зүгээс төсөлд оруулсан хөрөнгө оруулалтын зардлыг буцаан олгоно гэж шийдвэрлэлээ.

 

2013.05.06. Засгийн газар "Энержи ресурс”-ын зүгээс "Ухаа Худаг-Гашуунсухайт чиглэлд төмөр замын суурь бүтэц барих-ашиглах-шилжүүлэх концессийн гэрээг цуцлах гэрээ”-нд гарын үсэг зурав. Уг гэрээгээр "Энержи ресурс” ХХК-иас гаргасан хөрөнгө оруулалтын зардлын дүнг тооцон гаргасан байдаг.

 

2013 оны 5-11 дүгээр cap. "Энержи ресурс” ХХК-иас төмөр замын ТЭЗҮ, гүйцэтгэгч ба туслан гүйцэтгэгч компаниудтай байгуулсан гэрээ, зураг төсөл, судалгаа зэрэг холбогдох бүх материалыг төрийн өмчит "Монголын төмөр зам” компанид шилжүүлж, хүлээлгэн өгөв.

 

2013-2014 он. Төр төмөр замын ажлыг үргэлжлүүлэн явуулав. Газар шорооны ажил үргэлжилж байсан ч царигийн асуудал нэг мөр шийдэгдээгүй хэвээр байв. "Монголын төмөр зам" компани төмөр замын төслийг хариуцан үргэлжлүүлж, газар шорооны бүтээн байгуулалтын ажил 70 хувийн гүйцэтгэлд хүрсэн гэж мэдэгдэж байсан юм. Төрийн санхүүжилт хангалтгүй байгаагаас ажил удаашралтай байна гэсэн мэдэгдлийг удаа дараа мэдэгдэж байв.

 

2014.05.08. Төр төмөр замыг дахин концессийн нөхцөлөөр бариулахаар шийдэв. УИХ-аас "Эдийн засгийн идэвхижлийг нэмэгдүүлэх тухай” 34 дүгээр тогтоол гаргаж, Таван толгой-Гашуунсухайт, Нарийнсухайт-Шивээхүрэнгийн төмөр зам болон тээврийн бусад дэд бүтцийг төр, хувийн хэвшлийн түншлэлийн зарчмаар буюу төсвийн бус эх үүсвэрээс барьж байгуулахыг Засгийн газарт үүрэг болгов.

 

20 1 4.08.20. Төрөөс Тавантолгойн тендерийг үргэлжлэн явуулж, орд газрыг хурдан хугацаанд эргэлтэнд оруулах замаар эдийн засгийн хүндрэлээс гарахаар шийдэв. Уг тогтоолын хүрээнд Засгийн газраас "Тавантолгой ордын талаар авах зарим арга хэмжээний тухай” 268 дугаартогтоолыг баталж, "Таван толгойн нүүрсний ордод хөрөнгө оруулж хамтран ажиллах хөрөнгө оруулагчийг сонгох нээлттэй уралдаант шалгаруулалт” зохион явуулах шийдвэр гаргалаа. Ингэхдээ шалгаруулалтад сонгогдсон хөрөнгө оруулагч Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замыг өөрийн хөрөнгө оруулалтаар барьж, 30 жилийн дараа 51 хувийг нь төрийн мэдэлд үнэ төлбөргүй шилжүүлэх ёстойг онцгойлон зааж өгөв.

 

2014 оны 10 дугаар cap. Төр царигийн асуудлыг нэг мөр болгов. УИХ-ын "Төрөөс төмөр замын тээврийн талаар баримтлах бодлогын хэрэгжилтийг хангах зарим арга хэмжээний тухай” 64 дүгээр тогтоолоор Тавантолгой-Гашуунсухайт, Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр замын шинэ шугамыг 1435 мм буюу нарийн царигтай, Арцсуурь-Эрдэнэт, Тавантолгой-Сайншанд-Баруун-Урт-Хөөт-Чойбалсан, Хөөт-Нөмрөг чиглэлийн төмөр замын шинэ шугамыг 1520 мм буюу өргөн царигтай барих шийдвэр гаргалаа.

 

2014 оны 12 дугаар cap. Тавантолгойн тендерийн ялагчид тодров. "Энержи ресурс” ХХК, "Шэньхуа энержи”, "Сумитомо” компаниудын хамтарсан консорциум тендерт ялалт байгуулж Засгийн газрын 268 дугаар тогтоолд заасан бүхий л нөхцөл, шаардлагуудыг хүлээн зөвшөөрч, ажиллах үүрэг хүлээсэн.

 

2015 оны 1-р cap. Хэлэлцээр сунжирсаар, дахин гацаанд орлоо. Засгийн газар сонгогдсон хөрөнгө оруулагчтай албан ёсны хэлэлцээр эхлүүлж, Тавантолгой төслийн хүрээнд төмөр зам болон холбогдох бусад дэд бүтэц, хөрөнгө оруулалт, бүтээн байгуулалтыг хэрхэн шийдэж явуулах тал дээр хэлэлцсэн ч тодорхойгүй байсаар, дахин гацаанд орсон юм.

 

Үүнээс хойш төр засаг өөрөө хөрөнгө босгох, гадаадын хөнгөлөлттэй зээл тусламж авах, Таван толгой төслийн хүрээнд шийдэх гэж үзсэн ч аль аль нь бүтэмжтэй болж чадалгүй өнөөг хүрээд буй. Өөдрөгөөр сэтгээд санхүүжилт олдлоо гэж бодоход Засгийн газрын баталгаа гаргах, засаг

өөрөө зээлдэгч болж, төсөвт хүндрэл учруулж шийдэхээс өөр гарцгүй дүр зураг ажиглаглаж байна.

 

ХОЙШОО ЧИГЛЭСЭН ТӨМӨР ЗАМ

Урд хөрш рүү төмөр зам тавих хувилбар өнгөрсөн жилүүдийнх шиг гацаанд орсон хэвээр байвал ОХУ руу төмөр замаар нүүрсээ тээвэрлэвэл ямар вэ гэсэн асуулт тавигдаж таарна. Ганц улсаас хамааралтай биш олон гарцтай байх тусмаа монгол нүүрсний өрсөлдөх чадварт эерэг нөлөөтэй. Байж болох хувилбар мөн үү гэвэл мөн. Ерөнхийлөгчийн хойд хөршид айлчлах үеэр онцолж яригдсан сэдвийн нэг нь ОХУ руу нүүрсээ тээвэрлэж, гуравдагч хөршид гаргавал ямар вэ гэсэн санаа байсан. Гэхдээ ойрын ирээдүйд тийм боломж бий эсэх дээр баттай ноттой баримт сэлттэй яриа өрнөсөн зүйл одоохондоо алга. Мэдээж Таван толгойн нүүрсийг Находко хүргэх яриа шив шинэ санаа биш. Өнгөрсөн хугацаанд хойд хөршөөрөө дамжиж дэлхийн зах зээлд хүрэх туршилтыг нэг бус удаа хийсэн. Дахин түүх сөхье. Коксжих нүүрсийг гуравдагч зах зээлд хүргэх туршилтын тээвэрлэлтийн түүхийг.

 

"Энержи ресурс” баяжуулсан коксжих нүүрсийг гуравдагч зах зээлд хүргэх туршилтын тээвэрлэлтийг 2011 оноос хийж эхэлсэн юм. Япон, Энэтхэгийн гангийн үйлдвэрүүдтэй гэрээлж, 2011 оны 11 дүгээр сараас ОХУ-ын Находка боомтоор дамжуулан ачилт хийсэн туршлага бий. Ухаа худагаас Чойр хүртэл шороон замаар автомашинаар, Чойроос цааш төмөр замаар Наушки орж, Оросын нийт 32 өртөө дамжин Находка хүргэж байв.

 

Япон руу 2012 оны нэгдүгээр сарын 28-нд ачилт хийж байж. Эхний ээлжинд гаргасан хэмжээ нь 20.000 тонн. Гэрээлэгч нь "Сумитомо металс”. Хүргэсэн боомт нь Вакаяама. Зарсан үнэ нь FOB Находка 282 ам.доллар.

Харин Энэтхэгрүү 2011.11.25-нд ачилт хийж байв. Эхний ээлжинд гаргасан хэмжээ нь 16400 тонн. Гэрээлэгч компани нь "Мэско стийл”. Хүргэсэн боомт нь Парадип. Зарсан үнэ нь FOB Находка 225 ам.доллар.

 

Находка боомт хүргэсэн нэг тонн нүүрсэнд зарцуулсан тээврийн зардлын задаргаа

Ухаа худагаас ачилт 2 ам .доллар

Ухаа худаг - Чойр тээвэрлэлт 40 ам.доллар

Гаалийн бүрдүүлэлт 0.12 ам.доллар

Чойрын төмөр зам дээр гарах зардал 11.5 ам.доллар

Чойр-Находка тээвэрлэлт 91.25 ам.доллар

Находка боомтын зардал 25 ам.доллар

Шигшилт 2 ам.доллар

Нэг тонн нүүрсийг хойд хөрш рүү тээвэрлэхэд нийтдээ 171.8 ам.доллар болж байж. Тээвэрлэлтээс гадна гарсан зардлын задаргааг харцгаая.

Олборлолт 30.7 ам.доллар

Баяжуулалт 14.4 ам.доллар

Ашигт малтмалын нөөц ашигласны төлбөр болон холбогдох татвар хураамжуудыг нэмэхээр нэг тонн нүүрсийг Находка хүргэж зарахад нийтдээ 237.2 ам.доллар зарцуулжээ.Япон руу 282, Энэтхэгт 225 ам.доллараар зарсан гэж өмнө дурдсан. Тэгэхээр Японд зарсан нүүрснээс тонн тутмаас 45 ам.долларын ашиг хийсэн бол Энэтхэгт худалдсан нүүрсний тонн тутмаас 12 ам.долларын алдагдал хүлээжээ.

 

Тавантолгойн нүүрсийг Находка хүргэж гур авдагч зах зээлд зарах туршилтын тээврийн үед хэд хэдэн хүндрэл бэрхшээл гарсныг тухайн үеийн хэвлэлийн хуудаснаас харж болно. ОХУ-ын төмөр зам, боомтын өртөг өндөр, хол зам туулдаг учир тээврийн явцад нүүрс амархан бохирдож, хуурайшдаг гэсэн зовлон экспортлогчдод тулгарч байж. Хүйтний саруудад хөлдөж очсон нүүрсийг ачиж буулгахад хүндрэлтэй, техникийн эвдрэл, саатал гарч байснаас гадна Тавантолгойгоос Чойр хүрэх авто тээвэрлэлт нэмэгдсэнд нутгийн иргэд дургүйцэж байжээ. Сүүлдээ бүр Чойрын чиглэлийн тээврийг зогсоосон жишээ ч дуулддаг.

 

ОХУ коксжих нүүрсний зах зээл дээр манай өрсөлдөгч. В.Путинтай түүхэнд тэмдэглэн үлдэхээр гайхалтай сайн яриа тохироо хийдэггүй л юм бол хойд хөршийн төмөр зам болон боомтын үнэ хөлсний зардалд л сөхөрч ойчих зовлон бий нь өнгөрсөнд болсон явдпаас төвөггүй харагдаж байна. Аль ч замаар гаргалаа гэхэд одоогийн түүхий хэлбэрээр нүүрсээ зөөх хувилбар ашигтай ажил биш. Владивосток руу түүхий нүүрс зөөвөл Япон, Солонгос тоож авахгүй асуудал бий. Тэгэхээр нүүрсээ Оросоор дамжуулж дэлхийд хүргэе гэвэл дотооддоо баяжуулах асуудлыг эхлээд хөндөх учиртай. Тэгвэл илүү бодитой санаа, шийдэл гэж харагдана.

 

ТӨМӨР ЗАМЫН ДАРААГИЙН ХУВИЛБАР ХОС АВТО ЗАМ

Нүүрсний үнэ сүүлийн хоёр долоо хоногт аажмаар бууж буй ч эрэлт нь их учраас дэлхийн зах дээр дажгүй хэвээр байгаа. Австралийн эргийн FOB үнэ энэ долоо хоногт 187 ам.доллар байна. Нүүрсний үнийн өсөлтийн цикл хоёр, гурван жилдээ тогтворжино гэсэн шинжээчдийн таамаг бий. Тэгэхээр богино хугацаанд нүүрсээ саадгүйгээр зарах гарцыг хайхаас аргагүйд хүрч байна. Нүүрсээ хойш, урагш төмөр замаар зөөх шийдэл санааны цаана ямар асуудал, бэрхшээл бийг тоймлон харууллаа. Тэгэхээр төмөр замын дараагийн бодитой хувилбарыг бодож олохоос аргагүй болжээ. Төмөр замын дараагийн гарц нь хос авто зам. ’’Coal Mongolia-2017” чуулга уулзалтын үеэр хамгийн давтамжтай яригдсан санаа.



Ц.БААСАНСҮРЭН /ҮНДЭСНИЙ ШУУДАН /

Коксжих нүүрсний ҮНЭГҮЙДЭЛ
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
"Занаду Майнз" компани "Сант Толгой"-гоос зэсийн өндөр агууламжтай шинэ бүс илрүүлснээ зарлалаа

 "Занаду Майнз” компани энэ оны 9 дүгээр сард "Сант толгой” төслийн ...

Өчигдөр, 10:33
Өчигдөр, 10:25
2024 оны 11 сарын 21, 17 цаг 02 минут
2NE1 хамтлагийн тоглолтыг үзэх хос тасалбарын азтан тун удахгүй тодорно

  Голомт банк 0-22 насны харилцагчдадаа зориулсан GenZ Loyalty аяныг ...

2024 оны 11 сарын 21, 16 цаг 54 минут
“Эрдэнэс Монгол” нэгдэлд хэрэгжих дараагийн реформыг дэмжлээ

 Засгийн газрын ээлжит хуралдаан 2024 оны арваннэгдүгээр сарын 20-нд ...

2024 оны 11 сарын 20, 17 цаг 42 минут
2024 оны 11 сарын 19, 21 цаг 24 минут
Goldman Sachs: Алтны үнэ 2025 он гэхэд унц нь $3000 болж шинэ дээд түвшинд хүрнэ

 Алтны үнэ 2025 он гэхэд унц нь 3000 ам.доллар болж, шинэ дээд ...

2024 оны 11 сарын 19, 14 цаг 54 минут
Д.Далайжаргал: Бид Монголд анх удаа уран олборлож, экспортолно

 УИХ-ын чуулганы өнөөдрийн /2024.11.14/ нэгдсэн хуралдаанаар Засгийн ...

2024 оны 11 сарын 19, 12 цаг 47 минут
2024 оны 11 сарын 19, 12 цаг 41 минут
“Халзан бүрэгтэй”-г тойрсон Монголын төрийн эргэж буцсан шийдвэрүүд

  Монгол Улсад газрын ховор элемент салбарт бодитой үйл ажиллагаагаа ...

2024 оны 11 сарын 19, 10 цаг 31 минут
Уурхайд сайн дураар гацагсдыг гаргаж ирнэ

 Өмнөд Африк дахь орхигдсон алтны уурхайгаас алт, ашигт малтмалын ...

2024 оны 11 сарын 19, 10 цаг 30 минут
Оюутолгой дээр АМНАТ-ийн төлбөрийг 5 хувиар тогтоож, гэрээг тогтворжуулснаа Орано дээр өөрчилнө

 УИХ-ын чуулган нэгдсэн хуралдаанаар Цөмийн энергийн хуулийг энэ цаг ...

2024 оны 11 сарын 19, 10 цаг 05 минут
1970, 1980, 1990-ээд онд төрсөн сансрын нисгэгчид ”сансрын золголт”хийв

10-р сарын 30-ны өдрийн 4 цаг 27 минутад, ӨМӨЗО-ны Эзнээ хошууны Дунфэн ...

2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 58 минут
“Хятад улсыг танин мэдэхүй” Өвөр Монголын соёлын өдрүүдийн үйл ажиллагаа Улаанбаатарт эхлэв

Хятад Монгол хоёр улсын соёлын харилцааг гүнзгийрүүлж хоёр улсын уламжлалт ...

2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 55 минут
2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 52 минут
2024 оны 11 сарын 18, 17 цаг 28 минут
Хууль бусаар 65 кг цагаан мөнгө, 819.5 грамм алт олборлосон этгээдийг илрүүлжээ

  Эрүүгийн цагдаагийн албанаас Сэлэнгэ аймгийн Хүдэр сумын нутаг ...

2024 оны 11 сарын 16, 13 цаг 14 минут
Голомт банк Монгол Улсын ТОП-100 аж ахуйн нэгжийн 5 дугаарт эрэмбэлэгдлээ

  Монгол Улсын Засгийн газар болон МҮХАҮТ-аас ТОП-100 аж ахуйн ...

2024 оны 11 сарын 15, 17 цаг 55 минут
Гашуунсухайтын ГАШУУН СУРГАМЖ!

  Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн  Шанхайн айлчлалаар олон жилийн ...

2024 оны 11 сарын 15, 15 цаг 03 минут
Рио Тинто Зэсийн группийн захирлаар Кэти Жексоныг томилжээ

 Их Британийн элчин сайд Б.Энхсүх Рио Тинто компанийн компанийн ...

2024 оны 11 сарын 15, 14 цаг 57 минут
Ураны суурь АМНАТ-ийг 9 хувь болгох Ц.Даваасүрэн гишүүний санал дэмжигдсэнгүй

УИХ-ын нэгдсэн чуулганаар Цөмийн энергийн тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт ...

2024 оны 11 сарын 15, 14 цаг 03 минут
Алтны үнэ сүүлийн хоёр сарын доод түвшинд хүрчээ

 НЬЮ-ЙОРК, 2024 оны арваннэгдүгээр сарын 15 /Forbes/. Долларын ...

2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 51 минут
Зэсийн ханш буурчээ

 Дональд Трамп болон Бүгд найрамдахчуудын ялалтын дараа металлын зах ...

2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 24 минут
2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 07 минут
АНУ-ын шүүх Оюу толгойтой холбоотой нэхэмжлэлийн заримыг хэрэгсэхгүй болгожээ

 АНУ-ын шүүх Рио Тинто болон түүний гүйцэтгэх захирал асан Жан ...

2024 оны 11 сарын 15, 11 цаг 00 минут
Цаашид алдагдалгүй төсөв батлах чиглэлд анхаарах ёстойг Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ санууллаа

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ эхлээд Сангийн яаманд ...

2024 оны 11 сарын 15, 10 цаг 23 минут
Гашуунсухайтын төмөр замын асуудлаар "Чайна Энержи" хариу ирүүлжээ

  Гашуунсухайт-Ганцмод хил дамнасан төмөр замын талаар хийж байгаа ...

2024 оны 11 сарын 14, 16 цаг 46 минут
Mining: Рио Тинто Хятадын батарей солих технологийг Оюу толгойд туршина

 Рио Тинто Хятадын Төрийн эрчим хүчний хөрөнгө оруулалтын ...

2024 оны 11 сарын 14, 11 цаг 26 минут
"Занаду Майнз" 5.5 сая австрали долларын санхүүжилт босгосноо зарлалаа

 Монгол дахь зэс, алтны нөөц бүхий Хармагтай  төсөл дээр ажиллаж ...

2024 оны 11 сарын 14, 09 цаг 59 минут
Зэсийн үнэ буурах төлөвтэй байна

 Энэ онд эхний хагаст зэсийн үнэ өмнөх оны мөн үеийнхээс өсөж 10 ...

2024 оны 11 сарын 14, 09 цаг 48 минут
“Газрын ховор элемент уул уурхайн бизнес биш”

 Халзан бүрэгтэй газрын ховор элементийн төслийн талбайд энэ сарын ...

2024 оны 11 сарын 13, 21 цаг 24 минут
"Газрын тос, байгалийн хий бол бурхны бэлэг"

  Азербайжаны нийслэл Баку хотноо НҮБ-ын Уур амьсгалын өөрчлөлтийн ...

2024 оны 11 сарын 13, 21 цаг 22 минут
“Эрдэнэс Монгол”-ын удирдлагууд хүний амиар мөнгө хийсээр байх уу!

  “Эрдэнэс Монгол” Төрийн өмчит компанид төсөв болон ...

2024 оны 11 сарын 13, 15 цаг 18 минут
“Эрдэнэс Тавантолгой”-н оффисыг Өмнөговь руу нүүлгэнэ

 УИХ-ын Аж үйлдвэржилтийн байнгын хорооны өнөөдрийн /2024.11.13/ ...

2024 оны 11 сарын 13, 15 цаг 07 минут
Халзан Бүрэгтэйн орд ганц Мянгадын өмч биш

  Халзан Бүрэгтэйн орд газар бол Монгол Улсын өмч. Монголчууд бид ...

2024 оны 11 сарын 13, 13 цаг 20 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ: Би шинэ парламентын хяналт, тэнцэл ажиллаж байгааг эергээр харж байна

  Ирэх 2025 оны төсвийн хэлэлцүүлэг өмнөхүүдээс өөрөөр өрнөлөө. ...

2024 оны 11 сарын 13, 11 цаг 46 минут
УИХ-ын нэр хүнд түр унав уу, бүр ойчив уу?

  УИХ-ын 76 гишүүнтэй 32 жил явсан. Сонгууль нь голдуу мажоритар ...

2024 оны 11 сарын 13, 11 цаг 39 минут
Цэц “Эрдэнэт”-ийн 49 хувь эргээд “Монголын зэс корпорац”-д очих замыг нээв үү?!

  Үндсэн хуулийн цэцийн өнгөрсөн долоо хоногийн баасан гаригт Их ...

2024 оны 11 сарын 13, 10 цаг 13 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ чинь санасандаа хүрч, мөрийн хөтөлбөрөө биелүүлчихлээ

  Өнгөрсөн гучин жилд бид юун дээр алдав. Монголд ардчилал ирсэн нь ...

2024 оны 11 сарын 12, 22 цаг 19 минут
Төсвийн хэлэлцүүлгийн үйл явц 126 гишүүн "үр дүнтэй" гэдгийг тодруулж өгөв үү

  Монгол Улсын Үндсэн хуулийн нэмэлт өөрчлөлтөөр УИХ-ын гишүүдийн тоо ...

2024 оны 11 сарын 12, 19 цаг 18 минут
Үндсэн хуулийн реформ ба эрвээхэйн нөлөө….!

  Ямар ч байсан УИХ хуулийн хугацаандаа багтаж улсын төсвөө баталлаа. ...

2024 оны 11 сарын 12, 18 цаг 09 минут
126 гишүүнтэй болох Л.Оюун-Эрдэнийн хүсэл өөрт нь жинхэнэ реформыг тулгав

  "... Үндсэн хуулийн өөрчлөлтийн энэхүү төсөл Монгол Улсын Засгийн ...

2024 оны 11 сарын 12, 16 цаг 35 минут
2024 оны нүүрсний экспортын гүйцэтгэл 84.4 хувьтай байна

 Оны эхний 10 сарын хугацаанд гадаад худалдааны бараа эргэлт 22.7 ...

2024 оны 11 сарын 12, 15 цаг 54 минут
2024 оны 11 сарын 12, 12 цаг 54 минут
Оюу Толгойн гэрээний авлига Лондоны арбитр дээр яригдахаар болов уу?!

  Оюу Толгойн гэрээг 15 жилийн өмнө анх байгуулах үед гарсан авлигын ...

2024 оны 11 сарын 12, 12 цаг 27 минут
“Чайна энержи”: Танай УИХ нэгдсэн ойлголцолд хүрч эрх зүйн орчныг бүрдүүлбэл хэлэлцээр хэрэгжинэ

  Анхны 126 гишүүнтэй УИХ улсын төсвийн хэлэлцүүлгээс болоод олон ...

2024 оны 11 сарын 12, 09 цаг 32 минут
Нарансэвстэйн боомт Монголчуудад илүү ээлтэй байна гэдэг ч юу л бол?

  Наран Сэвстэйн боомт нээх асуудлаар УИХ-ын эрхэм гишүүн ...

2024 оны 11 сарын 11, 11 цаг 32 минут
БНХАУ-ын эдийн засаг сэргэх найдлага нэмэгдэж, зэсийн үнэ өсөлтөө хадгаллаа

 Алтны спот ханш унц нь 2734 ам.доллар болоод байна ...

2024 оны 11 сарын 08, 17 цаг 17 минут
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн БНХАУ-д хийж буй айлчлалын үеэр хоёр улсын хооронд байгуулсан баримт бичгүүд

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Лувсаннамсрайн Оюун-Эрдэнэ Бүгд Найрамдах ...

2024 оны 11 сарын 08, 10 цаг 48 минут
“Rafael” хар салхи Мексикийн газрын тосны гарцад сорилт дагуулж байна

 Брент төрлийн газрын тос баррель нь 75 ам.доллароор арилжаалагдаж ...

2024 оны 11 сарын 08, 09 цаг 59 минут
http://www.ord.mn

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани