- mram.gov.mn
- nea.gov.mn
- keestrackmongolia.mn
- erdenetmc.mn
- southgobi.mn
- mininginvestment.mn
- infomine.mn
- pam.gov.mn
- mn.mno.mn
- mmc.mn
- tsairt.mn
- energyresources.mn
- mongolgazar.mn
- monpolymet.mn
- international.mcs.mn
- erdenesmgl.mn
- tavantolgoi.mn
- mm.gov.mn
- tananimpex.mn
- investor.mn
- entree.mn
- mpi.mn
- absolutemining.mn
- adamasmining.mn
- uuluurhai.mn
- boroogold.mn
- sbt.mn
- ot.mn
- donbass.mn
- tanilgroup.mn
- baganuurmine.mn
- monmag.mn
- mining.mn
- cylpro.mn
- ewater.mn
- mera.mn
- digdog.mn
- guum.mn
- amc.mn
- miningmongolia.mn
- eitimongolia.mn
- mak.mn
- mongoliandiamondtool.mn
- lme.com
- altanrio.com
- bloomberg.com
- infomine.com
- sharyngol.com
- umamisf.com
- cengeolab.com
- noyonshish.com
- zamineservices.com
- tumurlug.e-darkhan.com
- mongolianminingjournal.com
- mnmining.net
Байгалийн Нөөцийн Харти ба "Гэрээ хийх" - Жор 4
Уул уурхайн мэдээллийн нэгдсэн портал сайт Орд.мн салбарын эрдэмтэн судлаач, бизнес эрхлэгч, уншигчид та бүхэнд зориулан мэргэжлийн судалгааны эмхтгэлүүдийг эх сурвалжийн зөвшөөрөлтэйгээр цуврал болгон хүргэж байгаа билээ. Энэ удаагийн дугаарт, Байгалийн Нөөцийн харти-н Жор 4-г хүргэж байна.
"ГЭРЭЭ ХИЙХ" ба ЖОР 4
Татварын дэглэм болон гэрээний нөхцлүүд нь Засгийн газарт байгалийн нөөцийн үнэ цэнийг бүрэн хэмжээгээр ашиглах боломжыг шаардлагатай хөрөнгө оруулалт татах асуудалтай уялдуулах боломж олгосон, мөн нөхцөл байдал өөрчлөгдөхөд тогтвортойгоор үйлчилдэг байх зүйтэй.
Байгалийн нөөц хөгжүүлэлт нь ажлын байр бий болгох болон бусад өгөөжтэй хэдий ч гол ашиг тус нь иргэдийн сайн сайхан, хөгжлийг дэмжихэд Засгийн газар орлого бүрдүүлэхэд оршино. Энэхүү орлогыг бүрдүүлэхэд байгалийн баялаг олборлох, эрэл хайгуул хийхтэй холбогдон гарах тодорхойгүй байдал, Засгийн газрын чадвар зэргийг сайтар зохицуулсан татварын системтэй байхад анхаарах хэрэгтэй.
Салбарын гол үзүүлэлтэд дараах зүйлс хамаарна:
- Их хэмжээний "төлбөр” нь эргээд хөрөнгө оруулагчдад зардлаа буцаан нөхөх болон оруулсан хөрөнгөнөөсөө доогуур өгөөж хүртэхэд хүргэдэг
- Байгалийн нөөц дуусах
- Засгийн газар болон боломжит хөрөнгө оруулагчдын хооронд мэдээллийн тэгш бус байдал байх
- Эхлэлтийн зардал маш өндөр, эрэл хайгуулын ажилд цаг их ордог зэрэг нь зах зээлийг мэдрэх, геологийн болон улс төрийн тодорхойгүй байдлыг тооцоолон урт хугацаанд хөрөнгө оруулалт хийхийг шаарддаг
- Татварын хяналт тавихад (хөрөнгө оруулагч нь төр эсхүл хувийн байхаас үл хамааран) нягтлан бодох бүртгэл, аудитын орчинг бүрдүүлсэн байх
Энэ бүхний эцэст Засгийн газар өөрийн байгалийн нөөцөөс их өгөөж өгөх, түүний цаг хугацааг үндэслэлтэй тогтоох, оролцогчдын хувьд гарах эрсдэл, урамшуулалийг тооцоолсон байх татварын системийг бий болгох ёстой ба – ийм үед байгалийн нөөцийг хөгжүүлэх шаардлагатай хөрөнгө оруулалтыг татах хөгжүүлэлт нь баталгаатай болдог. Мөн түүнчлэн улс орнууд өөрийн эрх зүйн уламжлал, үндсэн хуулийн хүрээнд өмчлөл болон татварын бүтцийг тайлбарлах ёстой.
Татварын дэглэмийн хэлбэрийг бус гүйцэтгэвэл зохих үйл ажиллагааг анхаарах : Эдгээр үүрэг нь хөгжиж буй орнуудад сайн татварын дэглэмийг хөгжүүлэхэд дараах хоёр үндсэн зүйлийг бодитой гаргахыг санал болгодог: байгалийн нөөц ашигласны төлбөр ногдуулах эсхүл бусад үйлдвэрлэлд суурилсан төлбөр буюу улсад үйлдвэрлэл явуулж эхэлсэнээр орох ашгаас орж ирэх хамгийн багааар бодсон мөнгөн урсгал; ашиг хуваарилах механизм болон бусад төлбөр байна. Учир нь татварын дэглэм нь нэр томъёо, эрх зүйн хэлбэрийн хувьд өөр өөр байж болох бөгөөд ихэнхдээ дээрх хоёр зүйлийг тусгасан байдаг. "Татвар-байгалийн нөөц ашигласны төлбөр” систем нь олборлох болон газрын тосны салбарт хоёуланд нь хэрэглэгддэг ба хөрөнгө оруулагчид олсон ашгаасаа орлогын албан татвар мөн байгалийн нөөц ашигласны төлбөрийг Засгийн газарт төлдөг. "Бүтээгдэхүүн-хуваах” зохицуулалт нь голдуу газрын тосны салбарт хэрэглэгддэг ба олборлох салбарт ч мөн хэрэглэж болох бөгөөд бүтээгдэхүүний тодорхой хэсэг нь хөрөнгө оруулагч буюу гэрээлэгчид өөрсдийн зардлыг нөхөхөд (”газрын тосны зардал”), үлдсэн ашгийг ("газрын тосноос олсон ашиг") нь Засгийн газар болон хөрөнгө оруулагчид хоорондоо хуваадаг. Энэ тохиолдолд Засгийн газрууд ашиглах эрхийг төрийн өмчит компаниудад олгож, хариуд нь гуравдагч этгээдээр үйлчилгээ үзүүлэх гэрээгээр ажил гүйцэтгүүлж болно. Эдгээр системүүдийг хослуулан хэрэглэж болно.
Нэрлэсэн гэрээ болон бусад төрлийн гэрээний төрлийг үл харгалзан энэ бүх загвар нь үйл ажиллагаа эрхэлж ашиг-болон-үйлдвэрлэлд суурилсан байх бөгөөд төрөл тус бүр нэг ижил үр дүнд хүргэнэ. Тийм болохоор Засгийн газрын зорилго бол ашиг хүртэх цаг хугацаа болон эрсдлийг тогтоож Засгийн газрын хөгжлийн стратеги, мөн иргэдийн хүртэх хувийг аль болох дээд хэмжээнд хүргэхээр зохицуулж төр болон хөрөнгө оруулагчийн хүртэх хувийг хуваарилах замаар баталгаажуулахад оршдог.
Байгалийн нөөц ашигласны төлбөр ногдуулах : Байгалийн нөөц ашигласны төлбөр ногдуулах эсхүл бүтээгдэхүүн хуваах нь адилхан л Засгийн газар нь үйлдвэрлэл явуулж эхэлсэн үеэсээ эхлэн, мөн төр баялагийн нөөц ашиглуулсаны төлөө зарим нэг бага хэмжээний төлбөр авч, олборлолт хийсэнтэй холбогдон гарсан нийгмийн зардалд зарцуулах баталгаатай болдог. Хэрвээ аливаа төсөл нь эдгээр байгалийн нөөц ашигласны төлбөрийн зардлыг төлж чадахгүй бол төлбөрийн ямар ч баталгаагүй дахин сэргээгдэхгүй баялагийн нөөцийн хэлцлийг төр цуцлах ёстой ба төсөл хэрэгжүүлэх сайн тохиролцоо болж чадахгүй.
Байгалийн нөөц ашигласны төлбөр нь тодорхой хэмжигдэх бүтээгдэхүүний гарц, цаг хугацааны хувьд сайн тооцоолон гаргасан хуваарь, зах зээлийн үнэлгээ зэргийг тусгасан тодорхой арга хэмжээ байхыг шаарддаг. Байгалийн нөөц ашигласны төлбөрийг өөр нэрээр ашгийн татвараас үйлдвэрлэлийн зардлыг хасаж тооцохыг зөвшөөрдөг. Зах зээлийн үнэлгээний хэмжүүр нь бүтээгдэхүүнийг үнэлэх "цэвэр ашиг олох” бүтээгдэхүүний уламжлалт тооцооллоос илүүтэйгээр байгалийн нөөц ашигласны төлбөрийг ногдуулахдаа хэрвээ боломтой бол зарим нэг олон улсын буюу олон нийтэд нээлттэй санал болгосон үнэтэй уялдуулах нь маш хялбар дөхөм байдаг.
Хэрхэн орлогын татвар ногдуулах, төлбөр авах талаар : Өөр төрлийн төлбөр бол ("ашгийн татвар”) ашгийн татвар ногдуулах явдал юм. "Татвар-байгалийн нөөц ашигласны төлбөр” систем нь аж ахуйн нэгжийн орлогын албан татвар бөгөөд хөрөнгийн орлогод татвар ногдуулна. Энэ нь ихэвчлэн салбарын тодорхой шинж байдлаас хамааран өөр өөр байх ба татвар төлөхөөс зайлсхийх явдлыг бууруулдаг. Заримдаа татварын хэмжээг өндөр тогтоодог энэ дэглэм нь төлбөр авах нэг хүчин чармайлт болдог. Хэрвээ Засгийн газар бүтээгдэхүүн-хуваах загварыг хэрэглэн "Татвар-байгалийн нөөц ашигласны төлбөр” системийг сонгосон бол тэрбээр "газрын тосны ашиг” эсхүл "байгалийн хийн ашиг” болон /"газрын тосны зардал” эсхүл "байгалийн хийн зардал”/ аль хувилбараар ч бай хүрэх үр дүн нь нэг ижил байна. Байгалийн нөөц ашигласны төлбөрийг бодвол ашиг буюу түүнтэй адилтгах орлогод ногдуулах татвар нь өртгийг тооцсон байхыг шаарддаг. Компаниудын ил тод гаргасан зардлын тооцоо нь ихэвчлэн холбогдох талуудаас ажил үйлчилгээ авахдаа гуйвуулсан байдаг. Ихэвчлэн санхүүжилтийн хэлбэрээс хамааран Засгийн газрын хүртэх өгөөжид нөлөөлдөг ба зээлээр санхүүжүүлэх хэлбэр хэтэрвэл ашигаа алдахад хүргэдэг. Тэгэхлээр Засгийн газар ашгийн татвар ногдуулах, ногдуулсан татвараа хураахад сайн бичигдсэн хууль, дүрэм, журамгүйгээр хяналт тавих, аудит хийхэд хийдэл гарах, тодорхойгүй байдал үүсэх боломжтой. Мөн түүнчлэн олборлох үйлдвэрлэлийн өөрийнх нь онцлог их хэмжээний эхлэлтийн хөрөнгө оруулалтыг шаарддаг бөгөөд зардал болон хөрөнгө оруулалтын түргэвчилсэн элэгдүүлэлтийг хослуулан хэрэглэхэд орлого ногдуулах албан татварын хэмжээ маш их хасагддаг ба цааш ийнхүү үргэлжилж, орлогын албан татвар хураан авах хугацаа маш их хойшлогддог.
Өндөр үнэлгээтэй төслийн хувьд тодорхой хэмжээгээр тогтоосон төлбөрийг ашигт хамруулж болдог. Ашгийн хувь хэмжээ өндөр байх үед Засгийн газар нэмэлт төлбөр авах хэлбэрээр татвар ногдуулах, эсхүл мөнгөн хөрөнгийн урсгалд нь татвар ногдуулах нь аж ахуйн үйл ажиллагааны орлогод ногдох ашгаас илүү өндөр хувь хэмжээг Засгийн газар хүртэж болдог. Төслийг бүхэлд нь ашигтай байлгыхн тулд зарим нэг арга хэмжээг хэрэгжүүлж Засгийн газар нь өөрийн эзэмших хувь хэмжээг нэмэгдүүлэн ижил үр дүн гарахаар Газрын тосны үйлдвэрлэлд суурилсан бүтээгдэхүүн-хуваах системийг хэрэглэхээр зохицуулж болно.
Засгийн газар эдгээр системүүд дээр нэмээд тодорхой тусгайлсан төлбөр авч болно. Жишээлбэл, татварын бүх нөхцлүүд тодорхой тогтоосон байдаг тул уралдаант шалгаруулалтын бэлтгэл үе шатанд холбогдох тусгай зөвшөөрлийг олгон урамшуулалын төлбөр авч болно.
Татварын урамшуулалаас зайлсхийх буюу татварын дэглэмийг хялбаршуулах талаар : Хөрөнгө оруулагчид шинээр байгалийн нөөц илрэх тоолонд үргэлж л Засгийн газрыг татвараас хөнгөлөх, чөлөөлөх, ашгийн болон байгалийн нөөц ашигласны төлбөрийг бууруулах хэлбэрээр татварын тусгай нөхцөл олгохыг шаардаж байдаг. Засгийн газар иймэрхүү урамшуулал олгохыг эсэргүүцэж ёстой. Хэрвээ төсөл нь байгалийн нөөц ашигласны төлбөр буюу оруулсан хөрөнгөндөө ногдох татварыг төлж чадахгүй юм бол тус хөрөнгө оруулалт нь тухайн улс орны хувьд сайн хөрөнгө оруулалт биш байдаг. Нөхцөл байдал өөрчлөгдөж өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүний үнэ өсөх эсхүл шинэ технологи гарахад – жишээлбэл, төсөл эдийн засгийн хувьд ашиггүй болох нь тодорхой болж, Засгийн газраас татаас авахгүйгээр ашиггүй байхаар үр дагавар гардаг. Бүх байгалийн нөөцийг нэг тодорхой цаг хугацаанд хөгжүүлэх ёсгүй бөгөөд, зарим нэг байгалийн нөөц нь хэзээч хөгжлийн баталгаа болдоггүй.
Татварын үндсэн бүрэлдэхүүн – байгалийн нөөц ашигласны төлбөр, ашгийн татвар, болон бусад татвар, төлбөр – зэргээс Засгийн газар хялбаршуулах, болон ногдуулсан татвараас зарим үед хасах байдлаар ашиг хүртэж болно. НӨАТ-ийг дотоодын өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүнд ногдуулж, хөрөнгө оруулалтын татвараас хасах ёстой. Ийнхүү татвараас хассан тохиолдолд компаниуд гадаадад бараа бүтээгдэхүүн гаргахад НӨАТ төлөхгүй. Мөн түүнчлэн гадаадаас оруулж ирж байгаа бараа бүтээгдэхүүнд ногдуулах албан татвар нь хөрөнгө оруулалтанд саад болох түвшинд хүрдэггүй. Татварын систем нь эдгээр татварын төрөлд хэт хатуу байх буюу бусад бүтгээдэхүүнд ногдуулсан төлбөр хураамж нь урьдчилан тооцоолоогүй асар их сөрөг үр дагавар болж эхлэн хүртэж эхлэх ашгийн талаарх амлалтанд илүү их нөлөөлдөг. Засгийн газрын эрх бүхий байгууллага нь байнга байрладаггүй татвар төлөгчийг байгалийн нөөц хөгжүүлсэнээс олсон орлогод ногдуулсан татвараас зайлсхийхээс сэргийлэхийн тулд олон улсын татварын системд мөн анхаарлаа хандуулах сёстой. Засгийн газар нь байнга байрладаггүй албан татвар төлөгчөөс татварыг суутган тооцохдоо ногдол ашиг, ашгийн хуваарилалтын хувь авах, үйлчилгээний хураамж, байгалийн нөөц ашигласны төлбөр зэрэгт үндэслэлтэй, ижил хувь хэмжээг хэрэглэх ёстой. Гадаадын хуулийн этгээдээс татвар хураах тодорхой механизм байхгүй бол хүлээн авагч улс орны нутаг дэвсгэрээс олборлолт хийж олсон орлогыг баталгаажуулж заавал татвар ногдуулна. Давхар татварын гэрээ нь байнга байрладаггүй албан татвар төлөгчөөс татвар хураахыг хязгаарласан байдаг тул Засгийн газрууд одоо байгаа Давхар татварын гэрээгээ маш сайн хянан үзэж иймэрхүү үүрэг хүлээхийг санал болгосон гэрээг хүчингүй болгох буюу нэмэлт өөрчлөлт оруулах хэрэгтэй.
Хүлээн авагч улсын байгалийн нөөцийг худалдах эрхтэй холбоотой татвар ногдох хөрөнгийг тодорхойлоход улс төр, эдийн засгийн шинж чанартай асуудал үүсэн гардаг. Энэхүү ашигт хүрэхэд – ялангуяа гадаадын толгой компанийн түвшинд хийсэн төлбөр тооцоо нь эрх шилжүүлэхэд – хууль тогтоомж, бүртгэлийн шаардлага болон татварын гэрээний дагуу хэрхэн татвар ногдуулахад маш сайн татварын хууль тогтоомж хэрэгтэй байдаг.
Төрийн хөрөнгийг ашиглан Засгийн газар өгөөж хүртэхээс зайлсхийх : Бүх л Засгийн газрууд татварын маргаантай тулгардаг. Эдгээр маргаануудын дийлэнх хэсэг нь муу зохицуулсан Татварын агентлаг, пракикт татвараас зайлсхийх болон эрх мэдлээ урвуулан ашиглах үйлдлийн үр дүн байдаг. Татварын дүрмийг хэрэгжүүлсэнээр татвараас зайлсхийх нийтлэг шалтгааныг арилгахад тустай. Иймэрхүү дүрэм нь тодорхой хүрээ, хязгаарт оролцогч талуудад тодорхой хэмжээнд төлбөрийг хасч тооцож болдог. Жишээ нь: удирдлагын зардал, илүү ашгийн татвар эсхүл эрсдлээс хамгаалахад зарцуулсан зардал зэргийг хасаж тооцож болдог. Засгийн газар нь татварын дэглэмээрээ дамжуулан байгалийн нөөцөөс ашиг хүртдэг бөгөөд, харин засгийн газар төслөөс байнга, дахин цаашидаа ашиг олохоор оролдвол түүний хэлбэрээс хамааран төрийн нуруун дээр хөрөнгө оруулагчийн хувиар татварын дарамт авчирдаг. Засгийн газар нь төрийн хөрөнгө оруулалтыг бусад зорилгоор хэрэглэж болно: хоёр дахь төлбөр авах замаар (ялангуяа олон улсад хүндрэлтэй тогтворгүй байдал бий болох, эсхүл хяналт тавих чадвар сулрах); төрөөс хөрөнгө орууалт хийх (түүнчлэн энэ нь эдийн засгийн ялгавартай байх зорилготой зөрчилдөх); компаниудын шийдвэр гаргах үйл ажиллагаанд нөлөөлөх (мөн журам нь маш тодорхой байх) эсхүл бизнесийн практик дахь мэдлэгийг дамжуулах.
Ил тод, тогтвортой, ашиглалтын найдвартай байдлыг бий болгох : Ил тод, нэг дүрэмтэй байх нь хөрөнгө оруулагчидад авилга өгөх боломжийг багасгаж, хувийн хөрөнгө оруулагчидад тусгай нөхцөл олгох явдлыг бууруулна. Нэг дүрэмтэй байх нь захиргааны ажлыг мөн хөнгөвчилж өгдөг. Нэг дүрэмтэй байна гэдэг нь шинэ төсөл тухайн дүрэм эсхүл гэрээний зүйл заалтыг дагаж мөрдөх, тэрбайтугай хуучин хэрэгжиж байгаа төсөлд Засгийн газар татварын хувь хэмжээг өөрчлөхөд уян хатан хандахаас татгалзна гэсэн үг биш. Улс орнууд аж ахуйн нэгжийн болон хүн амын орлогын албан татварын хувь хэмжээг байнга л өөрчилж байдаг. Дуудлага худалдаанууд ч мөн Засгийн газарт бодож байсан хэмжээнээс илүү орлого авчирдаг. Нэг дүрэмтэй байх нь байгалийн нөөц ашигладаг төрийн өмчит компаниудад татвар ногдуулахад мөн хэрэглэгдэнэ: тэд мөн хувийн компаниудын нэгэн адил татварын нөхцөлтэй тулгарна.
Хөрөнгө оруулагчид тогтвортой байдлыг хангахтай холбогдуулан гэрээний баталгаат байдлыг эрэлхийлж болно. Ихэнх улс орон гэрээний баталгаатай байдлыг хангадаггүй ба, харин Засгийн газар анхаарлаа хандуулахгүй бол хөдөлмөр эрхлэлт, эрүүл ахуйн аюулгүй байдал, байгаль орчин, аюулгүй байдал, хүний эрх зэрэг асуудлыг хязгаарласан заалт зэргийг чөлөөтэй оруулдаг. Цаашилбал Засгийн газар тэнцвэргүй байдлаас зайлсхийх, нөгөө талаар компаниуд байнга зөвшилцлийн замыг эрж хайх ба, нөгөө талаар Засгийн газар төсөл ашигтай хэрэгжих үед ямар ч ашиг хүртэх боломжгүй болсон байдаг. /Зарчим 1-ээс хуулийн хүрээ, Зарчим 2-оос ил тод байдлыг харна уу/
Татварын асуудал эрхэлсэн эрх бүхий байгууллага ба татвараас зайлсхийхэд хэрэгжүүлэх дүрэм : Бүх л Засгийн газрууд татварын маргаантай тулгардаг. Эдгээр маргаануудын дийлэнх хэсэг нь Татварын асуудал хариуцсан агентлагагтаа пракикт дээр татвараас зайлсхийх болон эрх мэдлээ урвуулан ашиглах үйлдлийн хариуцлага хүлээлгэдэг байх бүрэн эрхийг нь олгоогүй, муу зохицуулсан татварын системийн үр дүн байдаг. Татварын дүрмийг хэрэгжүүлсэнээр татвараас зайлсхийх нийтлэг шалтгааныг арилгахад тустай. Иймэрхүү дүрэм нь тодорхой хүрээ, хязгаарт оролцогч талуудад тодорхой хэмжээнд төлбөрийг хасч тооцож болдог. Жишээ нь: удирдлагын зардал, илүү ашгийн татвар эсхүл эрсдлээс хамгаалахад зарцуулсан зардал зэргийг хасаж тооцож болдог. Гэхдээ асуудлын зарим хэсэг нь байгууллагын, зарим хэсэг нь хэрэгжүүлэх чадвартай нь холбоотой байдаг. Гэрээ байгуулах хэлэлцээний үйл явцад татварын талаар урьдчилан хэлэлцэн тохиролцоонд хүрэх явдал нь өөрөө захиргаа болон хэлэлцээр хийгчидэд нэмэлт дарамт болдог. Дараах бүх зүйлүүд нь татварын байгууллагад тустай: Үүнд: мэдээлэл болон бичиг баримтын нэгдсэн системтэй байх; байгалийн нөөц ашигласны татварыг хураах чиг үүргийг төвлөрүүлэх; бүтээгдэхүүнээс олсон ашиг болон бусад татварsu нэг, ил тод, төвлөрсөн дансанд төлөх; орлого хуримтлуулах, хяналт тавих нэгдсэн цогц байх; "бодит” төлбөрийг багасгах зэрэг болно. Засгийн газар өөрсдийн чадвараа нэмэгдүүлэх зорилгоор зарим нэг нийтлэг чадвар дутагдсан зүйл дээр гадаадын шинжээчидэд хандаж, жишээлбэл, олон улсын санхүү нягтлан бодох бүртгэлийн аж ахуйн нэгжтэй гэрээ байгуулах замаар хууль, дүрмийг дагаж биелүүлж байгаа эсэхийг баталгаажуулж болно.
Үргэлжлэл бий...
Э.БАТСАЙХАН /Судлаач, магистрантур/
Нийтлэлтэй холбоотой санал хүсэлтийг 80111510 болон batsaikhanpm2020@gmail.com хаягаар хүлээн авч байна.
Эх сурвалж : Орчуулгын баг, МУ-ын сайдын ажлын алба, Мегатөсөл хөгжлийн хүрээлэн 2016 он
Байгалийн Нөөцийн Харти ба "Гэрээ хийх" - Жор 4
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой
URL:
Сэтгэгдлүүд:
Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
Санал асуулга
Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж | ||
Нэр | Хаалт | Өөрчлөлт |
BHP Billiton Ivanhoe Mines |
90.53 23.3 |
1.44 0.00 |
Австралийн хөрөнгийн бирж | ||
Нэр | Хаалт | Өөрчлөлт |
General Mining Corp Aspire Mining Limited |
0.145 0.52 |
0.00 -0.02 |
Лондонгийн хөрөнгийн бирж | ||
Нэр | Хаалт | Өөрчлөлт |
Petro Matd Limited polo Resources Limited |
123.5 5.4 |
0.00 0.02 |
Хонконгийн хөрөнгийн бирж | ||
Нэр | Хаалт | Өөрчлөлт |
Mongolian Mining Corporation Mongolia Energy |
9.59 1.14 |
0.00 -0.06 |
Торонтогийн хөрөнгийн бирж | ||
Шинэ бүтээл
Уул уурхайн ТОП 25 компани